Muhteşem Yüzyıl, Lale Devri, Kurtlar Vadisi Pusu, Kara Gül, Filinta ve Diriliş Ertuğrul… Orta Doğu'dan Balkanlara, Orta Asya'dan Güney Amerika'ya kadar yaklaşık 80 ülkeye ihraç edilen Türk dizilerinin atılımı sürüyor. Türk dizileri ve en yeni televizyon program formatları, Fransa'nın Cannes kentinde kapılarını açan dünyanın en büyük eğlence ve içerik fuarı “MIPCOM 2015”te beğeniye sunuldu. Türkiye, 8 Ekim'e kadar sürecek ve 4 bin 500 alıcının katılacağı fuarda, “Onur Konuğu” olarak yer alıyor. Açılışa katılan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, Türk dizilerinin özellikle “markalaşma” için iyi bir fırsat olduğunu vurguladı. Çağlar, “2004 yılında 10 bin doları bile bulmayan dizi film ihracatımızın bu yıl 350 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz. Yakın geçmişte bölüm başına 500 dolar olan fiyatlar, kalitedeki artış ve bilinirlikle bölüm başı 200 bin dolara kadar yükseldi. Dakika fiyatı neredeyse 4 bin 500 dolar demek. Bu dizilerde ekranlara yansıyan Türkiye'ye ait ne varsa, her birini ayrı ayrı marka yapma şansımız var. Yani Türkiye'nin aradığı markalaşma televizyon kumandasında” diye konuştu. Çağlar, şöyle devam etti: “Türk dizilerinin 2014 yılında Orta Doğu'dan Orta Asya'ya Kuzey Afrika'dan Doğu Avrupa'ya kadar bir coğrafyada 400 milyondan fazla bir izleyiciye ulaştığı tahmin ediliyor. Yeni pazarlarımız ise Latin Amerika ve İskandinav ülkeleri. Uzak Doğu ülkelerine de dizilerimizin pazarlanması için girişimler var.”
DİRİLİŞ ERTUĞRUL dünyaya yayılacak

Cannes'da düzenlenen MIPCOM Fuarı'na TRT 1'in reyting rekortmeni dizisi “Diriliş Ertuğrul”un yapımcısı ve senaristi Mehmet Bozdağ ve başrol oyuncuları Engin Altan Düzyatan, Kaan Taşaner ve Didem Balçın da katıldı. Fuarda dizi, dünyanın önemli kanallarının ilgi odağı oldu. Dizinin bu yıl birçok ülkede gösterime girmesi bekleniyor. Fuara AE Networks, HBO, WarnerBros, RedBull Media House, ZDF gibi dünya devi dağıtım şirketleri katılıyor.