Her şey dahil konsepti değişiyor

Düzenleyen:
Her şey dahil konsepti değişiyor

Ekonomi Haberleri

Bakan Mahir Ünal, “Duygu turizmi” kavramını kullanacaklarını belirterek, sektörün ‘her şey dahil’den çıkmaya çalıştığını vurguladı

Damla Peker ANTALYA
Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, turizmin tanıtım stratejisini değiştiriyor. Bakan Ünal, Rusya ile yaşanan uçak krizinin ardından sektör temsilcileriyle acil gündem toplantısı yaptığı Antalya’da gazetecilerin sorularını cevapladı. Bakan Ünal, Rusya ile olan ilişkide hem turizm hem enerji alanında yapıcı rol oynamaya çalıştıklarını, karşılıklı yapılan açıklamalarla gerilimi tırmandırmak istemediklerini belirtti. Şu anda Rusya'nın hem kendi ülkesine dönük hem de bağımsız devletler topluluğuna dönük Türkiye karşıtı yürüttüğü bir kara propaganda olduğunu söyleyen Ünal, “Buna karşı ciddi tedbirler alıyoruz. Bütün bunları yaparken bir taraftan da sektörün bu işten etkilenmemesi için önlemler alıyoruz. Yani sektörün hangi noktalarda desteklenmesi ve önünün açılması gerekiyor bunlara bakıyoruz. Bunu da sektörle birlikte yapmaya özen gösteriyoruz” dedi.
Rusya pazarını kaybetmek istemediklerinin altını çizen Bakan Ünal, “Biz iki şeyi ayrı tutalım istiyoruz. Pazarlarımızı çeşitlendiririz, hem Antalya özelinde hem de Türkiye genelinde sorunu bu şekilde çözeriz. Yani şöyle bir üslup içerisine girip, 'bize müşteri mi yok, Rus gelmezse gelmesin' demek doğru bir ifade olmaz. O yüzden atacağımız adımlarda öncelikli olarak bir yıl sonra bu sorun çözüldüğünde bizim o pazardaki algımızla ilgili bir sorun oluşmasını istemiyoruz” ifadesini kullandı. Bakan Ünal, Rusya krizini bir fırsata çevirmek istediklerini belirtti. Turizm sektörünün uzunca bir süreden beri ciddi yapısal tedbirlere ihtiyacı olduğuna işaret eden Ünal, " Çok ciddi bir yapısal dönüşüm ihtiyacı var. Hem kurumsal hem hukuki anlamda. Yeni bir kanuna kavuşmak anlamında da buna ihtiyaç var" dedi.
DUYGULARA GÖRE TANITIM
İnsanların duygularına göre tanıtım stratejisi belirleyeceklerini söyleyen Ünal, insanların yaşamak istedikleri duyguya göre yeni konsept alanları tasarlayacaklarını belirtti. Bu kapsamda “Duygu turizmi” kavramını yavaş yavaş tanıtımlarda kullanmaya başladıklarını kaydeden Bakan Ünal, “Aslında biz niye tatile gideriz? Bir duyguyu yaşamak için. Tatil yapacağınız yerleri tercih ederken hangi duyguyu yaşamak istiyorsanız ona göre tercih edersiniz. Macera duygusu yaşamak istediğin yer başka bir yerdir, güven duygusu yaşamak istediğimiz yer başka bir yer. “Her şey dahil” sistemlerle bunu veremiyoruz insanlara. Sektörümüz de hızla bu sistemden çıkmaya çalışıyor. Bunun yerine bu tip bir sistemin oluşturulması gerekiyor” açıklamasını yaptı. Bakan Ünal, Mart ayında gerçekleşecek Rusya Fuarında Türkiye'nin de stand kurmasının iptaline dönük herhangi bir şey gelmediğini belirterek, "Biz katılmayı düşünüyoruz. Ama oradan bize bir geri dönüş olmadı. Biz de katılacağız" dedi. Edinilen bilgiye göre, hafta sonu Antalya’da düzenlenen turizm sektörü toplantısında turizmciler, Bakan Ünal’a 100 maddelik bir talep listesi sundu.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...