Önder ÇELİK

Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, global bir moda markası olmak için büyük bir değişim ve dönüşüm içerisinde olduklarını belirterek,  “Artık dünyada Türkiye’yi temsil eden moda markası Koton olacak. Dünyaya tasarım ihraç edeceğiz” dedi. Bu kapsamda gelecek yıl 350 milyon TL yatırım yapacaklarını ifade eden Yılmaz, “2016 yılında odak noktası tasarım olan yeni binamıza taşınacağız. Hem Türkiye’den hem de dünyadan alanında deneyimli ve başarılı isimleri kadromuza kattık. NewYork, Paris, Londra’da bulunan aralarında Victoria Secret’ın da olduğu dünya çapındaki birçok firmanın tasarım ve trend liderliğini yapan Isham Sardouk, Koton Tasarım Direktörü olarak göreve başladı” diye konuştu.
Koton’un bugün, 159’u yurt dışında, 270’ten fazlası yurt içinde olmak üzere yaklaşık 434 mağazası ve dünya genelinde 800’den fazla satış noktası bulunduğunu belirten Yılmaz Yılmaz, 2015 yılında toplam 155 milyon TL’lik yatırım ile 83 yeni mağaza açtıklarını söyledi. Yılı yüzde 30 büyüme ve 2 milyar TL ciro ile kapatmayı öngördüklerini belirten Yılmaz, 2016’da yüzde 55 büyümeyle 3 milyar TL ciroya ulaşmak istediklerini söyledi. 2016 yılında, yurt içinde 30, yurt dışında 61 olmak üzere, toplam 91 mağaza açmayı hedeflediklerini kaydeden Yılmaz, “2015’in son günlerinde Hırvatistan pazarına giriş yapıyoruz. Önümüzdeki mart ayında da modanın başkentlerinden biri olan Paris’te ilk Koton Mağazası’nı açacağız. Fas’ta 3 ve Belarus’ta 4 mağaza açmayı planlıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısını 27’ye çıkaracağız” dedi. Rusya pazarında her şeyin yolunda gittiğini ve herhangi bir sıkıntı yaşamadıklarını kaydeden Yılmaz Yılmaz, gelecek yıl Rusya’da 17 mağaza açacaklarını söyledi. Çalışan sayısının gelecek yıl 8 bin 500’den 12 bine çıkacağını ifade eden Yılmaz, asgari ücretteki artışın tüketimi canlandıracağını kaydetti.
Koton’un 30’uncu yılı olan 2018 için belirledikleri hedefleri de açıklayan Yılmaz, “2018 yılında 700 mağaza ve 5.5 milyar TL’lik ciro ile büyük bir perakende operasyonu gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.