Zorunlu trafik sigortasında tavan fiyat uygulaması ile sıkıntıların biteceğini düşünen ticari araç sahipleri, iyice çileden çıktı. Şoförler, acentelerin kaza yapanla yapmayan araçları ayırt etmeden tavan fiyattan poliçe hazırlamasından şikâyet ediyor. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası (İTEO) Başkanı Yahya Uğur, Hazine Müsteşarlığı'nın, kamyon, kamyonet, minibüs, otobüs ve taksi gibi ticari araçların zorunlu trafik sigortası prim ücretlerinde yaşanan sıkıntıların önüne geçmek için poliçelerde tavan fiyat uygulaması getirildiğini, buna rağmen sıkıntıların son bulmadığını ifade etti. Uğur, "Azami brüt prim ücretleri kamyonlarda 6 bin, kamyonette 2 bin, minibüste 3 bin 300, sürücü dahil 18-30 koltuklu otobüslerde 5 bin 700, sürücü dahil 31 ve üstü koltuklu otobüslerde 17 bin 700 ve taksilerde 5 bin 400 lira olarak uygulanıyor. Tavan fiyatla sorunumuz çözülür diye bekliyorduk ama sevincimiz kısa sürdü. Çünkü gider artışını bahane eden sigorta şirketleri, yeni araç alan ya da sigortasını yenileyen vatandaşa ağır fatura çıkarıyor. Tavan fiyatta büyük adaletsizlik var. Kaza yapan riskli sürücü ile yapmayan arasında fark kalmadı" dedi.
TRAFİK SİGORTASI KASKOYU GEÇTİ
Yahya Uğur, keyfî uygulamaların düzenlemede birtakım ciddi eksikliklerin olduğunu gösterdiğini dile getirerek, sigorta şirketlerinin, parça fiyatlarını, döviz kurunu, değer kaybı tazminatını, tedavi masraflarını bahane ederek fiyatları yükselttiğini savundu. Trafik sigortası primlerinin kaskoyu geçtiğini söyleyen Uğur, "Şirketler zararlarını esnaftan çıkarmak yerine sorunun kaynağına inmeli. Acenteler tarafından habersizce yapılan yenilemeler, fiyat araştırması yapmamızı engelliyor. İndirim oranları belli olmasına rağmen primlerin belirsiz olması, yani kaza yapıldığında ne oranda ceza uygulanacağının bilinmemesi önemli sorun" dedi.

Hileli hasarı acente olan eksperler yapıyor

∂ Asıl sorunun eksperlerden kaynaklandığını da iddia eden İTEO Başkanı Yahya Uğur, "Eksper olarak görevlendirilen oto tamircileri, yedek parçacıların çoğu aslında acente sahibi. Bu nedenle de hileli tespit yaptıklarını düşünüyoruz. Bunların tuttuğu raporların incelenmesini istiyoruz. Çünkü kaza sonucunda hasar gören araçlar, küçük bir masrafla tamir edilebilecekken, bu eksperler gerekmediği halde parça değiştiriyor ya da aracı perte çıkarıyor. Bu nedenle sonraki dönemde esnaf yüksek primlerle karşı karşıya kalıyor" dedi. Uğur, kaza yapmayan kişi ile birçok kaza yapıp ceza puanı yükselmiş kişilerin bir tutulmasını da eleştirdiği açıklamasında, "Sigorta şirketi, 4 yıl boyunca hiç kaza yapmayan bir şoförün, küçük bir kaza geçirdiğinde, tüm yıllarda kazandığı hasarsızlık indirimini ortadan kaldırıyor. Bu şoför, defalarca kaza yapanla aynı primi ödüyor" dedi.