İngiltere merkezli United Biscuits’i Kasım 2014’te satın alarak dünyanın en büyük üçüncü bisküvi şirketi haline gelen Yıldız Holding, önümüzdeki üç yıl içerisinde 1.6 milyar liralık yatırım yapacak. Bu kapsamda Türkiye, İngiltere ve ABD kapasite artışına gitmeyi planlayan holding, Doğu Afrika’ya da yeni bir yatırımla girmeyi hedefliyor. 
United Biscuits’in Yıldız Holding bünyesine katılması sonrası geçen ilk yılın değerlendirildiği basın toplantısı Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Cem Karakaş’ın ev sahipliğinde United Biscuits CEO’su Jeff van der Eems’in katılımı ile gerçekleşti. Toplantıda konuşan Cem Karakaş, son yıllarda gerçekleştirilen satın almalarla günlük 1 milyon ton üretim kapasitesine ulaşıldığını, bu yeni kapasite için sabit sermaye yatırımlarına ve istihdam oluşturmaya hız vereceklerini söyledi. 2015’te 1.6 milyar TL yatırım yaptıklarını hatırlatan Karakaş, 2016’da bu rakamın biraz üstüne çıkacaklarına dikkat çekerek, “2016 -2017 yılları bizim için çok büyük sabit sermaye yatırımı yılları olacak. Özellikle atıştırmalık alanındaki işimizi önümüzdeki üç yıl içinde her yıl pound bazında yüzde 17 büyütmek istiyoruz. Bunun için kapasitemize yatırım yapmamız lazım” dedi. 
AFRİKA RADARDA
Global büyüme planları kapsamında yakın zamanda Doğu Afrika’ya yönelik yatırım yapacakları bilgisini veren Karakaş, “Suudi Arabistan, Romanya ve Mısır’daki United Biscuits ve Ülker operasyonlarını birleştirmeye başladık. Bu fabrikalara bakıldığında bazı hatların kapasiteleri dolu, bazılarınınki de boş. Bir araya koyduğunuzda ise hat kapasiteleri çok güzel dengeleniyor... Çok daha kuvvetli ilerleyebilecek duruma geliyoruz. Batı Afrika’daki kuvvetli United Biscuits ve Ülker faaliyetlerini de birleştiriyoruz ve Doğu Afrika’ya Kenya, Uganda ve Tanzanya’ya yakın zamanda yeni bir yatırımla girmeyi planlıyoruz” diye konuştu. Yoğun alım-satın dönemini tamamladıklarını dile getiren Karakaş, Asya ve Çin gibi gelişmekte olan bazı pazarlarda da fırsatları gözden geçirdiklerini belirtti. Karakaş, Yıldız Holding’in önümüzdeki dönem stratejisi ile ilgili yaptığı değerlendirmede ise, hedeflerinin satın alma sonrası dünya üçüncüsü konumuna yükselen holdingi dünyada ikinciliğe; bulundukları coğrafya ve gelişmekte olan ülkeler arasında ise birinciliğe oturtmak olduğunu kaydetti. 

2 yeni ürününü piyasaya sürdü 

Yıldız Holding ve United Biscuits sinerjisinden doğan ilk iki ürün satışa sunuldu. United Biscuits çatısı altındaki Jacob’s Crinklys ürününden esinlenilen ve Ülker mutfağında pişen Krispi Tırtıklı Türkiye’de tüketicilerin beğenisine sunulurken, Türkiye’de üretilen McVitie’s Digestives Nibbles ürünü de yakında İngiltere’de satışa çıkacak. 2016’nın sonuna kadar ise bisküvi ve çikolatada 10’un üzerinde ürün raflarda yerini alacak. United Biscuits satın alımı sonrasında odağın, grup genelinde hem operasyonel anlamda sinerji oluşturmak hem de tüm çalışanların benimseyeceği ortak bir şirket kültürünü pekiştirmek olduğunu ifade eden Dr. Cem Karakaş, “Bu anlamdaki çalışmalarımızın ilk meyvelerini ürün kategorisinde görmeye başladık bile, ilk iki ürünümüz piyasaya çıktı. Amacımız, üç ana markamız Ülker, McVitie’s ve Godiva ile başta ana pazarlarımız Türkiye ve İngiltere olmak üzere hem mevcut pazarlarda hem de Amerika, Afrika ve Uzak Doğu gibi gelişim potansiyeli gördüğümüz coğrafyalarda daha da büyümek” dedi.