Memnuniyet katlandı

Düzenleyen:
Memnuniyet katlandı

Ekonomi Haberleri

Vatandaşın sağlık hizmetlerinden duyduğu memnuniyet oranı 2003’te yüzde 39.5 iken 2015’te yüzde 72.3’e çıktı.

Gökhan KAYA

Sağlıkta dönüşüm programıyla birlikte vatandaşın sağlık hizmetine ve ilaca erişiminde büyük kolaylık sağlayan Sağlık Bakanlığı, vatandaşların sağlık hizmetinden duyduğu memnuniyet oranlarını açıkladı. Buna göre her yıl artış gösteren memnuniyet oranlarının 2003 yılında yüzde 39.5 olduğu belirtilirken, 2015’te bu oranın yüzde 72.3’e çıktığı ifade edildi. 2015 yılında “orta memnun” olanların oranı ise yüzde 12.2 olarak açıklanırken, memnun olmayanların oranı yüzde 14,5’te kaldı. Bakanlığın TÜİK verileri baz alınarak yayınladığı Yaşam Memnuniyeti Araştırması’nda yer alan verilere göre; memnuniyetin bazı yıllar iniş çıkış göstermesine rağmen genellikle artış gösterdiği dikkat çekti. Bu kapsamda 2004 yılında yüzde 46.9 olan memnuniyet oranı, 2005’te yüzde 55, 2006’ta 52.3, 2007’de yüzde 66.5, 2008’de yüzde 63.4, 2009’da ise yüzde 61.1 olarak gerçekleşti. 2010 yılına gelindiğinde bu oran yüzde 73’leri bulurken, 2011’de yüzde 75.9, 2012 yılında yüzde 74.8, 2013 yılında yüzde 74.7, 2014’te yüzde 70.6 oldu. Orta memnun olduğunu ifade edenlerin de eklenmesiyle son yıllarda memnuniyet oranının yüzde 82-87 civarında olduğu kaydedildi. 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...