Dünya inşaat sektörünün en önemli buluşması olan MIPIM'de Türkiye rüzgârı esecek. Dev projelerin yanı sıra şehirlerin de tanıtılacağı organizasyonda bu yıl da İstanbul şovu öne çıkacak. İstanbul, Fransa'nın Cannes kentinde her yıl 90'a yakın ülkeden 20 binin üzerinde gayrimenkul profesyonelini bir araya getiren dünyanın en prestijli gayrimenkul fuarı MIPIM'e en büyük katılımı bu yıl gerçekleştiriyor. Artık sadece projelerin değil, şehirlerin de birbiri ile yarıştığı MIPIM’de İstanbul Ticaret Odası (İTO) da birçok farklı etkinlik gerçekleştirecek. Geçen yıl 300 metrekarelik İstanbul gayrimenkul tanıtım çadırı kuran İTO, bu yıl 685 metrekarelik yeni çadırında İstanbul’u tanıtacak.
89 ÜLKEYE BİRE BİR TANITIM
İTO Başkanı İbrahim Çağlar, MIPIM Fuarı’nda Türkiye ve İstanbul tanıtımını her yıl yeni bir boyuta taşıdıklarını belirterek, MIPIM’in İstanbul’un gayrimenkul ve inşaat projelerinin dünyaya tanıtılmasında stratejik öneme sahip olduğunu söyledi. Çağlar, "Türk firmalarının kentsel dönüşüm projeleri ve devletimizin İstanbul için planladığı mega altyapı projeleri 89 ülkenin yabancı yatırımcısına bire bir tanıtılacak" dedi. "Star of Housing" temasıyla hazırlanan İstanbul çadırı; hem konumu, hem içeriği, hem de gün boyu gerçekleşecek etkinlikleri ile MIPIM'de her an sahnede olacak. İbrahim Çağlar, İstanbul çadırının Paris ile Londra tanıtım çadırlarının arasında yer alacağını kaydetti. İlk kez geçen yıl tanıtılan Yaşayan İstanbul Maketi, bu yıl da İstanbul çadırında yer alacak. 96 metrekarelik maket, İstanbul'un 4 mevsimini bire bir yaşatacak. Bu tanıtım için video mapping sunumu baştan tasarlandı. Bugüne kadar yapılmış en büyük İstanbul maketi olma özelliği taşıyan Yaşayan İstanbul Maketi, ses ve görüntü efektleriyle İstanbul’un 24 saatini fuar ziyaretçilerine sunacak.