Türkiye’nin genel ihracatı geçtiğimiz ay toparlanıp artışa geçerken, mücevher ihracatında  da rekor artışlar yaşandı. Mücevher İhracatçıları Birliği (MİB) verilerine göre,  Mart 2015’te 159 milyon 642 bin 748 dolar ihracat yapan mücevher sektörü geçen ay yüzde 24.68 artışla 199 milyon 42 bin 276 dolar ihracata imza attı. 2016 yılına düşüş trendiyle giren sektör, hem geçen yılın aynı dönemi hem de 2016’nın Şubat dönemine göre artış gerçekleştirdi. Buna göre şubat ayında 157 milyon 439 bin 566 dolar ihracat yapan sektörün ihracatındaki artış oranı yüzde 26.42 olarak gerçekleşti. Sektörün ilk 3 aylık ihracatı ise yüzde 10.73 gerilemeyle 526 milyon 739 bin dolar oldu.
İHRACATIN %30’U İRAN’A
Batı’nın uyguladığı ambargoların kaldırılması sonrası ekonomik canlanma yaşanan İran’a ihracat ise yüzde 345 bin gibi rekor bir seviyede gerçekleşti. Mart ayı ihracatındaki artışın kendileri için sürpriz olmadığını açıklayan MİB Başkanı Ayhan Güner, son aylardaki düşüşe rağmen sektörün motivasyonunu desteklediklerini belirtti. İran ile ticaretin gelişmesinden duydukları memnuniyeti belirten Güner, geçen sene neredeyse durmuş olan mücevher ihracatının olumsuz spekülasyon yapanların tersine mart ayında yüzde 345 bin 996 gibi yüksek bir artış göstererek 60.7 milyon dolara yükseldiğini ve toplam ihracatımızın yüzde 30’unun bu ülkeye yapıldığını belirtti. Güner, İran pazarının iyi değerlendirilmesi halinde Rusya’dan kaynaklanan kaybı fazlasıyla karşılayacağını söyledi. En çok ihracat yapan ilk 3 ülkenin değişmediğine dikkat çeken Güner, Birleşik Arap Emirlikleri’ne ihracatın yüzde 40 gibi ciddi bir düşüş göstermesine rağmen 29.6 milyon dolar ile ve toplam ihracattan yüzde 14.9 pay ile ikinci sırada yer aldığını söyledi. En önemli ihracat pazarlarından birisi olan ABD’ye yapılan mücevher ihracatının da yüzde 60.1 artış göstererek 16 milyon dolara çıktığını belirten Güner, ABD’ye yapılan ihracatın toplam mücevher ihracatımız içindeki payının da yüzde 8 olarak gerçekleştiğini söyledi.