Tamamlandığında dünyanın en geniş asma köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, denizden ilk defa görüntülendi. 


Bitme aşamasına gelen 3. köprüdeki çalışmalar 24 saat devam ediyor. Köprüdeki çalışmaların ilerleyişi denizden de rahatlıkla görülüyor.


Bu arada, iki yaka arasında mühendis ve işçilerin çalıştığı "kedi yolu" olarak adlandırılan geçici yürüyüş yolu da çift taraflı ilerliyor.


Raylı taşımacılık yapılan en uzun asma köprü olacak 


Bu yıl 29 Ekim'de tamamlanması öngörülen ve "ilklerin köprüsü" olacağı belirtilen köprü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın "en geniş", bin 408 metrelik ana açıklığıyla da üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın "en uzun" asma köprüsü olacak. 


Köprü, 322 metreyi aşan yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olma özelliğinin yanı sıra, 8 şerit araç yolu ve 2 hat demiryoluyla İstanbul'un trafik yükünü büyük oranda hafifletecek.


Köprü üzerindeki raylı sistemle Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşınırken, Marmaray ve İstanbul Metrosu ile sağlanacak entegrasyonla Atatürk, Sabiha Gökçen ve yeni yapılacak 3. Havalimanı birbirine bağlanacak.


Konsept tasarımı, yapı mühendisi "Fransız köprü üstadı" olarak nitelendirilen Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından ortak geliştirilen köprü sayesinde araçlar, kesintisiz bir şekilde transit geçiş yapabilecek.


Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının ortadan kalkmasıyla ithalat ve ihracattaki zaman maliyeti, özellikle de navlun giderleri düşecek.