İzmir arasındaki yolun 3,5 saate inmesini sağlayacak projenin en önemli ayağı olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde son tabliye, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katıldığı törenle yerleştirildi. İkili son kaynağı birlikte yaptı. Böylece 2013 yılında temeli atılan köprüde iki yaka birleşti. Köprünün Ramazan Bayramı öncesinde açılması planlanıyor. Açılışta konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Hizmet aşkıyla dağları Ferhat gibi dağları deldik" dedi.

Erdoğan, "İzmit Körfez Geçişi asma köprünün ismine Osman Gazi olarak karar verdik" diye konuştu.

2013 yılında temeli atılan Körfez Geçiş Köprüsü'nde son tabliye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı bir törenle yerine yerleştirildi. Köprüde son tabliyenin montajına Başbakan Yardımcıları Numan Kurtulmuş ve Lütfi Elvan, İçişleri Bakanı Efkan Ala, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık da katıldı.

ERDOĞAN ANAHTARI HATIRA OLARAK ALDI

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, son vidalamayı yaptığı anahtarı, hatıra olarak aldı. Bu arada açılışa özel, pirinçten anahtar, vida ve somun kullanıldı.

"HEYECANLIYIZ, BİRLİKTEYİZ"

Açılışta ilk konuşmayı yapan Başbakan Ahmet Davutoğlu, "Bu proje İzmir'e bağlanıyor. Uzunlukta büyük köprüsüyle 8 saatlik yolu 3 saate indiren otoyolu ile bağlanıyor. Heyecanlıyız, birlikteyiz. Bu büyük projeye son cıvatayı koyduk. 2 bin 682 kilometreyi 6 dakikada geçeceğiz. Eskiden hesap eden vatandaşlarımız şimdi hesap işine girmeden Körfez'i geçecekler" dedi.

"BİZ İHYA ETMEK İÇİN ÇIKARIZ"

"Mart ayı sonu itibariyle vaatlerimizin yüzde 100'ünü yerine getirdik" diyen Davutoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "1 Kasım zaferinden sonra bir müddet bu zaferin zevkini yaşayalım demedik, çünkü biz seçim sevinçleri için seçim yapmayız. Daha çok hizmet için yola çıkarız. Bakınız, son 3 hafta içinde önce Yavuz Sultan Selim köprüsünün son tabliyesini koyduk. Olmaz denilen, yaptırmayız denilen Yavuz Sultan Selim köprüsünü bu ağustosta milletimizin hizmetine sunacağız. Biz inşa etmek, ihya etmek için çıkarız. Türkiye'yi dünya gündemine taşıyacak olan EXPO'yu açacağız. Taş üstüne taş koymaya, şehirleri ilçeleri yürekleri birleştirmeye devam edeceğiz. Birileri terör tuzaklarıyla bu millete tuzak kurmaya kalkarsa durmayacağız. Terörle mücadele ederken milletin gündeminin terörle işgal edilmesine izin vermeyeceğiz. Çünkü bu memleketin kaybedecek bir dakika vakti yoktur. Nice hizmetlerle beraber olacağız. Mayıs ayında köprü açılışında beraber olacağız. Biz hep hayırlı hizmetler için bir araya geleceğiz."



"BÖLGENİN ULAŞIMINDA RAHATLAMA SAĞLAYACAK"

Ardından konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmalarından satırbaşları şöyle:

Başta Sayın Başbakanımıza, bakanlarımıza, yüklenici firmalarımıza, mimar mühendis, işçilerimize, tüm finansör firmalarımıza huzurlarınızda şahsım milletim adına teşekkür ediyorum. Biraz önce son tabliyesinin vidalarını sıktığımız arkadaşlarımızın da kaynağını yaptı arkadaşlarımız.

Bu yol içinde 20 km'lik İzmir Kemalpaşa bölümü de hizmete girecek otoyolunun 2018 yılında inşallah açılması planlanıyor. 9 milyar liralık yatırımı olan bu otoyol, 2023 hedeflerinin ilk tamamlarını arasında yer alacak. İstanbul ve İzmir'in değil, birçok ilin otoyoludur. Daha doğru bir ifadeyle bu otoyol tüm Türkiye'nin otoyoludur. Neden? Trakya tarafından Edirne, Kınalı, İstanbul otoyoluyla, Ege'den İzmir otoyoluyla, Ankara otoyoluyla birleşen bu proje Türkiye'nin tüm önemli hatlarıyla buluşuyor.

Şu 40 km'lik bölüm ve son tabliyesinin vidalarını sıktığımız önümüzdeki ayın sonunda hizmete girmesi planlanan Körfez köprüsü dahi bu bölgenin ulaşımında rahatlama sağlayacaktır.



"FERHAT GİBİ DAĞLARI DELDİK"

29 yeni havalimanı yaptık. 715 binin üzerinde toplu konut yapıldı, 500 bin konut da yapılıyor. 250 bin yeni derslik yapıldı, 117 yeni üniversite kuruldu. Daha fazlası için de çalışmalar devam ediyor. 3 binin üzerinde sağlık tesisi kuruldu. 700 bin sağlık çalışanı istihdam edildi. Hazırlıklar sürüyor.

Dağlara çıkamıyorduk, paletli ambulanslar geldi. Evet, helikopter ambulanslar bu dönemde devreye girdi. Dağları geldik. Ferhat gibi deldik. Çünkü biz Şirin'e aşığız. 315 adet tünel yaptık yenileri yapılıyor. Nükleer santraller yapılıyor, Kanal İstanbul'un hayata geçirme çalışmaları devam ediyor.

"İŞLERİ GÜÇLERİ YIKMAK"

Türkiye 13 yıldır gece gündüz çalışıyor. Türkiye bu hizmetleri yapacak iradeye sahiptir ve evet, şu anda kardeşlerim şu anda Türkiye dünyaya bir şey gösteriyor. Cumhurbaşkanıyla kabinesiyle başbakanıyla tüm kadrosuyla her proje adım adım geleceğe doğru inşa ediliyor. Türkiye'nin bu yatırımlarını hayata geçirecek firmaları ve kaynakları var.

Adı Mimar Mühendisler Odası, bir yerde abide yükselecek değil mi, yargıya gidecekler. İşleri güçleri bu, dertleri inşa etmek değil, yıkmak. Bunlar paralelle de beraber çalışıyorlar. Aleyhimizde yayınlar yapılmıştır, köprü yaparız karşımızda bunlar, Cumhurbaşkanlı Külliye yaparız, yol yaparız, hızlı tren hattı yaparız karşımızda bunlar. Konut yaparız, karşımızda bunlar. Elektrik üretmek için baraj yaparız, nükleer santral yaparız karşımızda bunlar. Kim bunlar? Muhalefet partileriyle bazı meslek odalarıyla ideolojik körlük yaşayan aydınlarıyla tek bir beden. Bunlar yıkım ekibi. Tabii bir de AP gibi bunlara dışarıdan destek verenler var.

"ADI OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ OLSUN"

Kardeşlerim, ekranları başında bizleri izleyen tüm milletimize, tüm dünyaya evet bize kutlu bir tarihin varisleriyiz. Bu tarihin mimarlarını geleceğe de aynı şekilde taşımak böyle bir neslin görevidir. Biz de dedik ki değerli Başbakanımız bakanımız beraberce değerlendirdik adını 'Osman Gazi Köprüsü' koyalım.

KÖPRÜNÜN UZUNLUĞU 2 BİN 683 METRE

113'üncü tabliyenin yerleştirilmesiyle artık 2 bin 682 metrelik köprü, yürüyerek geçilir hale geldi. 7 Ocak 2016 tarihinde başlayan tabliye çalışmalarında bugüne kadar 113 tabliye döşenmiş oldu. Son tabliye yerleştirilmeden önce, daha önce yerleştirilen tabliyelerin konumlandırma işlemi yapıldığı belirtildi. Son tabliyenin de yerleştirilmesinin ardından bugüne kadar geçici bağlantılarla birbirine tutturulan tabliyelerin kaynaklama işlemi de yapılacak.



PROJE GEBZE'DE BAŞLIYOR İZMİR OTOGAR KAVŞAĞINDA BİTİYOR

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağı'ndan Ankara yönüne yaklaşık 2,5 km sonra, köprülü kavşakla (2×5 şeritli) başlayıp İzmir Çevre Yolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağı'nda son buluyor.

BİR ÇOK ÜLKEDEN MÜHENDİS VE İŞÇİLER ÇALIŞTI

Gebze-Bursa Kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6 adet, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 20 adet viyadükten, Gebze –Bursa arasındaki 7 adet viyadük tamamlandı. 13 viyadükte ise çalışmalar devam ediyor. Projede aralarında Türkiye, Japonya, Almanya, Danimarka ve İtalyan uyruklu mühendis ve işçilerin bulunduğu toplam 7 bin 908 personel ile birlikte 1568 iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.

3 BÜYÜK TÜNELDE SON ÇALIŞMALAR YAPILIYOR

Öte yandan projede Otoyolun Yalova'nın Altınova ilçesinde girip Orhangazi ilçesinden çıkan Samanlı tüneli de tamamlandı. Her biri 3 bin 590 metre olan iki ayrı tüpten oluşan tünelde elektromekanik donanımların da takıldığı ve işletmeye hazır hale getirildiği belirtildi. Projenin Bursa bölümünde yer alan Selçukgazi tünelinde ise her biri 1250 metre olan iki tüpte kazı ve destekleme çalışmalarının tamamlandığı öğrenildi. Selçukgazi tünelinde beton kaplama çalışmalarının devam ettiği belirtildi. İzmir'de bulunan her biri 1605 metre olan iki ayrı tüpten oluşan Belkahve tünelinde ise kazı, destekleme ve beton kaplama işlemlerinin tamamlandığı, elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaların devam ettiği öğrenildi.

6 ŞERİT OLARAK HİZMET VERECEK

252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip, toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün iki kulesi arasındaki orta açıklığının 1550 metre olacağı, bu özelliği ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, halen körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.