Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, bazı  televizyon kanallarında "Bil Kazan, Ara Kazan, Kazan Sana" şeklindeki tanıtımlarla yayınlanan Yarışmalarla ilgili tüketicileri uyararak, söz konusu  tanıtımlara ilişkin inceleme başlatıldığını bildirdi. 

Söz konusu yarışmalardaki tanıtımlara ilişkin tüketicileri uyaran Tüfenkci, tüketicilerin yarışmaya katılım için müşteri hizmetleri numarasına  yönlendirildiklerini ancak söz konusu numaranın ücretlendirilmesine ilişkin bilgi  ve yarışmaya katılım şartlarının açık ve doğru bir şekilde belirtilmediğini ifade  etti.

OKUNAMAYACAK KADAR KÜÇÜK

Tanıtımlarda canlı yayına bağlanıldığında aramanın ücretlendirileceği belirtilmesine karşın, bekleme süresince faturaya ücret yansıtıldığına dikkati  çeken Tüfenkci, ücretlendirmeye ilişkin bilginin yer verildiği alt yazı ve durağan yazı metninin de okunamayacak büyüklük ve hızda ekranda yer aldığını belirtti.

Tüfenkci, böylece tüketiciler için çok önemli olan bilgilerin  gizlenerek, tüketicilerin daha uzun süre hatta kalmaları ve görüşmenin daha  yüksek tutarda faturaya yansımasının sağlandığını aktardı.

Birden fazla ücretlendirme bilgisinin ekrana yansıtılmasının da  yarışma kapsamında hangi ücretlendirmenin geçerli olduğu konusunda anlam karışıklığına yol açtığına işaret eden Tüfenkci, bu durumun tüketicilerin  güvenini ve ekonomik çıkarlarını tehdit ettiğini kaydetti.

İDARİ PARA VE Reklam DURDURMA CEZASI

Bakan Tüfenkci, tüketicilerden gelen başvurular çerçevesinde,  Bakanlıkça anılan tanıtımlar hakkında inceleme başlatıldığını bildirdi. Bu kapsamda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren  Reklam Kurulu'nun yanıltıcılık içeren reklamlar hakkında idari para ve reklam  durdurma cezası uyguladığını hatırlatan Tüfenkci, "Reklam Kurulu  benzer  mahiyette yanıltıcılık içeren tanıtımlar nedeniyle bir reklam veren hakkında  idari para ve reklamları durdurma cezası uygulamaktadır. Ayrıca, 6502 sayılı  Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun amacı, tüketicinin sağlık ve güvenliği ile  ekonomik çıkarlarını koruyucu, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici  önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmektir"  ifadelerini kullandı.