Gökhan KAYA

Uygulamaya konulan Merkezi Hekim Randevu Sistemi'ni (MHRS) randevusuna sadık kalmayan vatandaşların tıkaması üzerine Sağlık Bakanlığı, çareyi vatandaşa 'geri dönüş' yapmakta buldu. Alo 182 veya internet üzerinden randevu alarak muayene olmak isteyen vatandaşlardan birçoğunun randevusuna gitmeyerek sistemi meşgul etmesi nedeniyle Bakanlık harekete geçti.  Bu kapsamda randevu alan vatandaşı randevu gününden 1 gün önce arayarak hatırlatma yapan Bakanlık, vatandaşa 'randevunuza gelecek misiniz' sorusunu yöneltmeye başladı. Vatandaşa hangi tarihte ve saatte hangi hastane ve hekimle randevusu olduğunu anımsatan Bakanlık, randevudan 1 gün önce vatandaşların randevusuna gelip gelmeyeceğini öğreniyor.  Bu sayede randevuya gelmeyeceğini beyan eden vatandaşları belirleyen Bakanlık, boşalan randevu gün ve saatlerini başka vatandaşlara tahsis ederek sistemin önünün açılmasını sağladı. Sistemdeki verilere göre vatandaşın aldığı randevuya gitme oranının çok düşük seviyelerde kaldığı ve randevu gerçekleşme oranının yüzde 60'ı bulduğu belirlendi.