CANAN ERASLAN

Kadınların, özellikle de Türk kadınlarının altına düşkünlüğü malum... Biz altını süs eşyası olarak da severiz, ‘kötü günler’ için kurtarıcı özelliğiyle de. Onun için yüzük, kolye, çeyrek, tam... Hangi çeşidini olursa olsun alırız, saklarız, kullanırız. Son 20 yılda markalaşan altın ve kuyumculuk sektörü de teknolojiyle birlikte gelişti, büyüdü. Geliri en düşük olan için de alacak bir altın takı var, fiyatına bakmayacak kadar varlıklı olan için de... Türkiye’nin markalı üreticilerinden Atasay, son yıllarda tıpkı giyim sektörünün yaptığı gibi “sezon sonu indirimli satış” günleri yapıyor. Altı yıldır devam eden uygulama, “Çadır Günleri” olarak düzenleniyor. Bu sene altıncısı düzenlenen “Çadır Günleri”nde yine 100 liralık yüzükten 30 bin liralık kolyeye kadar binlerce ürün deyim yerindeyse kapışılıyor. 3 Aralık’ta başlayan ve 6 Aralık’ta sona erecek olan satış günleri, Yenibosna’daki Atasay Fabrikası, İstanbul Viaport AVM, Ankara Forum, Ankara Outlet AVM, Konya Meram Atasay Altın Market Mağazası ve altincadir.com olmak üzere 5 ayrı erişim noktasında aynı anda başladı. Bu yıl 50 bin kişinin beklendiği Çadır Günleri’nde, ilk gün açılışta 140 bin kişi sabahın ilk ışıklarında çadıra koştu. Ucuzlayan fiyatların yanı sıra, ‘hediye para’ da satışların artışına önemli katkıda bulundu.

Yurt dışından bile geliyorlar
‘Geleneksel Altın Çadır Günleri’ne bugüne kadar Tekirdağ’dan Mardin’e Türkiye’nin 63 farklı ilinden katılım oldu. Ünü birkaç yıl içince dünyaya da yayılan Altın Çadır, Almanya’dan İran’a, Azerbaycan’dan İsviçre’ye kadar birçok farklı ülkeden ziyaretçiyi ağırladı.