Rus tenisçi Maria Sharapova'nın doping testinin pozitif çıktığına dair yaptığı açıklama sadece tenis değil, bütün spor camiasını sarstı. Serena Williams'a kaybettiği Avustralya Açık çeyrek final maçının olduğu gün yapılan testleri pozitif çıkan Rus sporcu hakkında Uluslararası Tenis Federasyonu'ndan açıklama gecikmedi. Soruşturması devam eden Sharapova'nın 12 Mart Cumartesi gününden itibaren geçici olarak müsabakalardan men edildiği bildirdi. Sharapova'nın numunesindeki meldonyum seviyesi, Rus tenisçinin alacağı cezada belirleyici olabilir. İlacın, Sharapova'nın belirttiği gibi sadece tedavi amaçlı kullanıldığı tespit edilirse Rus tenisçinin cezası hafifletilebilir. Önceki gün yaptığı basın toplantısında, kariyerinin bu şekilde bitmesini istemediğini dile getiren 29 yaşındaki sporcu "Umarım tekrar oynayabilmem için bir şans verilir" açıklamasında bulunmuştu.
Elektronik postayı okumamış
Rus tenisçi, yaşadığı sağlık problemlerinden dolayı yaklaşık 10 yıldır "mildronate" adlı ilacı kullandığını ve bu ilacın içeriğinde yer alan ‘meldonyum’ maddesinin yasaklı listesine dahil edildiğini bilmediğini belirtti. Ancak Dünya Anti Doping Ajansı (WADA) geçtiğimiz yılın Eylül ayında yasaklı maddeler listesini paylaşmış, Rus Anti-Doping Ajansı da aynı tarihlerde sporcularını bu konuda bilgilendirmişti. Yaptığı açıklamada, WADA'dan 22 Aralık 2015 tarihinde elektronik posta aldığını belirten Sharapova, bu mesajı okumadığını belirterek bütün sorumluluğun kendisinde olduğunu ifade etti.

Meldonyum nedir?

Letonyalı ilaç firması Grindeks tarafından üretilen mildronate adlı ilacın içeriğinde yer alan meldonyum, başta kalp rahatsızlığı olmak üzere kan dolaşımına dair problemler yaşayan hastaların tedavisinde kullanılıyor. İlaç ayrıca, vücudun oksijen alımını ve dayanıklılığını yükseltip fiziksel ve mental fonksiyonlarda iyileşme sağlıyor.

29 milyon dolar kaybedecek
Doping içeren ilaç kullandığını açıklamasının ardından sponsorlar da teker teker Sharapova'ya desteklerini çektiklerini açıklıyor. Dünyaca ünlü spor markası Nike, 2010 yılında imzaladığı ve 70 milyon dolar karşılığında 8 yıl sürmesi öngörülen sponsorluk anlaşmasını askıya aldı. Alman otomotiv devlerinden Porsche firması da Rus tenisçiyle 2013 yılında imzaladıkları anlaşmayı dondurduğunu açıklarken, İsviçreli saat üreticisi TAG Heuer de Sharapova'yla 2015 yılında sona eren sponsorluğu yenilemeyeceklerini duyurdu. 29 yaşındaki sporcu geçen sene elde ettiği 29 milyon dolarlık gelirinin 23 milyon dolarını sponsorlardan kazanmıştı.