Alphabet'in 2016 ilk çeyreğindeki net karının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artarak 4,21 milyar dolar olduğu belirtildi. Şirket, 2015'in ilk 3 ayında 3,52 milyar dolar kar açıklamıştı. Geçen yılın ilk çeyreğinde 17,26 milyar dolar net gelir elde eden Alphabet'in bu yılın ilk çeyreğindeki net geliri de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 yükselerek 20,26 milyar dolar oldu. 

Şirketin hisse başına karı da geçen yılın ilk çeyreğinde 5,10 dolar iken bu yılın aynı döneminde 6,02 dolara çıktı.

GOOGLE'IN REKLAM GELİRLERİ YÜZDE 16 ARTTI
Alphabet'in bünyesinde bulunan Google'ın da net kar ve gelirlerinde artış görüldü. 

Google'ın 2016 ilk çeyreğindeki net karı yüzde 21 artışla 6,27 milyar dolara yükselirken, net geliri de aynı dönemde yüzde 17 artarak 20,09 milyar dolar oldu. Firma, geçen yılın ilk 3 ayında 5,19 milyar dolar net kar ve 17,18 milyar dolar net gelir açıklamıştı. 

Ayrıca, Google'ın reklam gelirlerinin de 2016'nın ilk çeyreğinde yüzde 16 yükselerek 18,02 milyar dolara ulaştığı bildirildi. Şirketin reklam gelirleri 2015'in ilk çeyreğinde 15,51 milyar dolardı. 

Alphabet Mali İşler Müdürü (CFO) Ruth Porat, yaptığı açıklamada, her iki firmanın ilgi çekici yeni teknolojiler geliştirmeye devam ettiğini dile getirerek, uzun dönem büyüme için uygun bir pozisyonda bulunulduğunu ifade etti.

MİCROSOFT'UN NET KAR VE GELİRLERİ DÜŞTÜ
Bu yılın ilk 3 ayını, 2016 mali takviminde üçüncü çeyrek olarak kabul eden Microsoft'un da net kar ve gelirlerinin düştüğü belirtildi. 

Buna göre, Microsoft'un 2016'nın ilk üç ayında net karı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 azalarak 4,99 milyar dolardan 3,76 milyar dolara geriledi. Şirketin aynı dönem içindeki net karı da yüzde 5 azalarak 21,73 milyar dolardan 20,53 milyar dolara düştü. Firmanın hisse başına karı da geçen yılın ilk 3 ayında 0,61 dolar iken bu yılın aynı döneminde 0,47 dolar oldu.

Microsoft İcra Kurulu Başkanı (CEO) Satya Nadella, yaptığı açıklamada, şirketin bulut (cloud) teknolojisi ve Windows 10 işletim sisteminin kullanımında artış görüldüğünü kaydederek, büyüme hızı yakalamak isteyen şirketlerin Microsoft'un dijital teknolojilerini daha çok tercih ettiğini ifade etti.