Facebook'ta tesbih çektirdi

Facebook'ta tesbih çektirdi

TEKNOLOJİ Haberleri

İnternet üzerinde tespih ve yüzük satan Tesbihane.com, izlenme oranları ve satış rakamlarıyla Facebook ve Google'ın radarına takıldı.

Türk girişimcilerin tüm dünyada yazdığı başarı hikayelerine her geçen gün yeni bir halka ekleniyor. Özellikle son yıllarda gözde sektörlerden olan internet ve bilişim alanında da Türk girişimciler adından sıkça söz ettirmeye başladı. İnternette başarı hikayesi yazan firmalardan bir tanesi de www.tesbihane.com. Osmanlı ve Selçuklu figürlerini kullanarak internet üzerinde tesbih ve yüzük satan firma, izlenme oranları ve satış rakamlarıyla Facebook ve Google'un dikkatini çekti. Facebook'ta en çok izlenen 20'inci marka olan Tesbihane.com bilişim dünyasının iki deviyle ortak projeler gerçekleştirecek.
Tesbihane.com'un kurucuları Hakan Kapıyoldaş ve Veysel Çimenci, işe evde tespih dizerek başladıklarını bildirerek, "Bu tespihleri önce perakende mağazalarına satarken sonra internet satış kanallarına verdik. Böylece internette bizim ürünlere ilgi olduğunu görmüş olduk" dediler. nbsp;Sonrasında, bu ürünlerin daha çok 20-30 yaş arasındaki gençlerin kullandığını keşfettiklerini dile getiren ortaklar, "Bu kitlenin de internetle ilgili olması sebebiyle işimizi internete taşıdık. Bu yaş grubuna yönelik Osmanlı ve Selçuklu temalı ürünler yaptık. Sosyal medyaya özellikle Facebook'a ağırlık verdik. Facebook'a kendi sitemiz kadar değer verdik. Sonrasında Twitter, Pinterest, Google Plus, İnstagram gibi tüm sosyal mecralarda elimizden geldiği kadar yer almaya çalıştık. Bünyemizde sadece sosyal medya ile uğraşan 4-5 kişilik bir ekibimiz mevcut. Profesyonel prodüksiyon ekibimiz var" dediler.
Facebook'ta iki milyona yakın takipçi sayısına ulaştıklarını ifade eden Kapıyoldaş ve Çimenci, "Şu anda Facebook'ta nbsp;bilinen ilk 20 marka içinde yer alıyoruz ve her gün 3 bin kişi tarafından beğeniliyoruz. Bu etkileşimden kaynaklı belki 10 milyon insan da markamızı internette görmüş ve biliyor durumda. Bizim sayfamız Facebook'un tescil ettiği bir sayfadır" şeklinde konuştular. Bunun yanında kendi sitelerine de günde ortalama 40-50 bin kişi girdiğini aktaran ortaklar, "Aya vurduğumuzda bizim sitemize 3 milyona yakın kişi girip ürünleri inceliyor. Bu rakama bugün büyük AVM'ler bile yetişemiyor" dediler. Kapıyoldaş ve Çimenci, elde ettikleri bu başarılarla bilişim devlerinin dikkatini çektiklerini anlatarak, "Bir firmanın tespih alanında bu kadar gelişme gösterebilmesi ve aldığı beğeni oranları ilgilerini çekmiş. Bizimle tanıştılar ve ortak proje üreteceklerini söylediler. 8 defa geldiler. Hem ticari anlamda reklam ortaklığı hem de markanın nasıl daha fazla etkin kullanılacağı üzerine görüşmelerimiz sürüyor. Aynı şekilde Google da bizden başarı hikayesi istedi" diye konuştular. nbsp;
İNTERNETTEN MAĞAZAYA
Kapıyoldaş ve Çimenci internette elde ettikleri başarıyı mağazalaşmaya da taşıdılar. Geçtiğimiz aylarda ilk mağazasını Ankara Keçiören'de açan Tesbihane, Levent'teki Özdelik AVM'de açtığı mağaza ile de İstanbul'a merhaba dedi. 20 ülkeye de internetten satış yaptıklarını bildiren ortaklar bu yıl sonuna kadar tesbihin taneleri kadar yani 33 mağazaya ulaşacaklarını ifade ettiler.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...