Geçtiğimiz yıl "Kasap Döner" ismiyle ev dışı gıda tüketim sektörüne hızlı bir başlangıç yapan Global Restoran Yatırım hem markasını ilk 5 fast-food restoranı arasına sokmayı başardı hem de Amerika'da şube açmak için kolları sıvadı. Sarıtaş Et'in bir yatırımı olarak 2010 yılında faaliyetlerine başlayan Global Restoran'ın yeni markası "İki Satır"ın tanıtım toplantısında konuşan Global Restoran Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Sarıtaş, Kasap Döner'in 22 mağazasıyla faaliyet gösterdiğini 5'inin de yakında açılacağını söyledi. Target Group Index'in 19 şehirde gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Kasap Döner'in, tercih edilirlikte 20 marka içinde yüzde 8 pay ile 5. sırada yer aldığını açıklayan Sarıtaş, KKTC Lefkoşe ve Bakü'de de şubelerin yakında açılacağını kaydetti. Özellikle Amerika'da Türk dönerine karşı büyük bir ilgi ve talebin olduğunu dile getiren Emrah Sarıtaş, önümüzdeki yılın sonlarına doğru Manhattan'da şube açacaklarını söyledi. 1946 yılında Üsküdar'da dedesi tarafından ilk et ürünleri mağazasının açıldığını hatırlatan Emrah Sarıtaş, o yıldan bu yana et işiyle uğraştıklarını kendisinin de şirketin 3. kuşak temsilcisi olduğunu belirtti.

İlk restoran Acıbadem'e
Kasap Döner ve Köylü Güzeli'nin ardından üçüncü markalarının 'İki Satır' olduğunu açıklayan Emrah Sarıtaş, ızgara et alanında faaliyet gösterecek ilk şubenin kasım ayı başında Acıbadem'de faaliyete geçeceğini belirtti. Türk insanı sokak lezzetlerinden hoşlandığı için, İki Satır restoranlardaki konsept biraz farklı olacak. Yiyecekler restoranın önünde bulunan özel bir arabada hazırlanacak ve buradan müşterilere servis yapılacak. Tamamen seyyar olan aracın maliyeti ise 52 bin lira. Şube başına 1 milyon liralık yatırım yapılırken, Acıbadem'in ardından Bursa Kent Meydanı ve Bağdat Caddesi'ndeki restoranlar hizmete girecek. 15 yaş üstü kişilerin yüzde 30'unun fast-food restoranlarda ya da evde hazır yemek tükettiklerine dikkat çeken Sarıtaş, sektörün daha da büyümesini beklediklerini söyledi.

Ahmet Enes Demiray İSTANBUL