Damla Peker
Kurban Bayramının yaklaşmasıyla et fiyatları arttı, bu da tüketicinin cebine olumsuz yansıdı. Yükselen kırmızı et fiyatları ve ithalat tartışmalarını 'Gıdahattı' dergisine değerlendiren Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Hayvancılık Genel Müdürü Mustafa Kayhan, fiyat artışlarının ağırlıklı olarak mevsimsel talep artışından kaynaklandığını söyledi. Türkiye'nin şu anki karkas et arz açığının 25-30 bin ton arasında olduğunu belirten Kayhan, ithalatın da kırmızı et fiyatlarını makul seviyelere çekmek için yapılacağını ifade etti. Kayhan, ithalatın dönemsel, önceliklerinin ise üretim olduğunu vurgulayarak "Türkiye'nin et tacirine değil, et üreticisine ihtiyacı var" dedi. 
PİYASAYA ARZ AZALIYOR
Yetiştiricilerde 'Kurban Bayramı Sendromu' olduğunu söyleyen Kayhan, "Yetiştiriciler kendisini kurbana göre ayarlıyor. Bu nedenle kurban bayramı öncesi piyasaya arzı azaltıyorlar. Yaz mevsimi ise kırmızı et tüketiminde talep artışının yaşandığı bir dönem. Arz ile talep arasındaki bu dönemsel farkı kapatmak ve tüketicimize makul fiyattan et sunabilmek için Bakanlık olarak tüm tedbirleri aldık" diye konuştu. 
KURBANLIK SIKINTISI YOK
Kayhan, kurbanlık hayvan sayısında sıkıntı olmadığını, kurbanlık seçiminde ise önceliğin küçükbaş hayvanlara verilmesi önerisinde bulundu. Kısa bir süre önce Türkiye'nin Kırmızı Et Stratejisi'ni oluşturduklarını hatırlatan Kayhan şunları söyledi:  "Ette dışa bağımlı olmak büyük risk. Bunun önüne geçmek için Türkiye'nin Kırmızı Et Stratejisi'ni hazırladık. Arz-talep projeksiyonunu ortaya koyduk. Ülkemizin coğrafi yapısı, iklim özellikleri ve daha birçok faktörü dikkate alarak, sürdürülebilir hayvancılık üretimini geliştirmeyi stratejik hedef olarak belirledik."