Dijital çağla birlikte tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları da değişiyor. Mağaza içerisinde geçirilen süre azalırken tüketiciler cep telefonu ve internete bakmadan karar vermiyor. MasterCard, değişen tüketici alışkanlıklarını araştıran anketinin sonuçlarını Roma'da düzenlenen Dünya Perakende Kongresi'nde açıkladı. MasterCard anketine göre tüketiciler günümüzde mağazalarda daha az zaman geçiriyor ve internet üzerinde daha çok araştırma yapıyor. Tüketicilerin yarısından fazlası ürün fiyatlarını öğrenmek için internette zaman geçiriyor. Ankete katılan her beş kişiden dördü, akıllı telefonlarıyla bile fiyat karşılaştırdığını belirtiyor. Modern tüketicilerin yarısı ise ihtiyaçlarını anlamayan satıcılardan hoşlanmadığını söylüyor.
MARKAYA DAHA SADIK
Dijital çağın bilinçli tüketicileri tahminlerin aksine markalara daha sadık. Önlerinde pek çok seçenek olmasına ve eskisine nazaran daha derin araştırmalar yapmalarına rağmen sadece 4'te biri yeni bir mağazadan alışveriş yapmak istiyor. Tüketiciler genelde tanıdıkları ve bildikleri mağazaları tercih ediyor. Bu da yeni müşteriler çekmek isteyen perakendeciler için bir risk oluşturuyor. Dünya çapında tüketicilerin yüzde 80'i mağaza içinde ve online alışverişte paralarının tam karşılığını aldığını düşünüyor. Tüketiciler için alışverişte en büyük mutluluk doğru fiyata doğru ürünü bulmak. Tüketiciler artık aradıkları ürün dışında anlık ve sürpriz kararlarla alışverişler yapmıyor. Büyük çoğunluğu aradığı ürünün stokta olmadığını öğrenince hayal kırıklığı yaşıyor. Perakendeciler için depo yönetiminin önemi bu nedenle ön plana çıkıyor.