İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2016 yılında İstanbul'da yapılması planlanan hizmet ve yatırımları içeren 2016 yılı bütçesini Belediye Meclisi'ne sundu. İstanbul'un dünyanın 127 ülkesinden büyük olduğunu ifade eden Kadir Topbaş, İBB'nin 2016 yılı bütçesinin 16 milyar 100 bin lira; İSKİ ve İETT ile birlikte 24 milyar lira, şirket ciroları dahil konsolide bütçenin ise 38 milyar 600 milyon lira olacağını açıkladı. İstanbul'un 16 milyar TL'lik bütçesi 5.5 milyara maal olan 3 Marmaray projesine eş değer. Topbaş, “Görevde olduğum 11 yılda İstanbul'a 69.4 milyar lira yatırım yaptık. 2016'da da toplam 16 milyar 300 milyon lira yatırım yapacağız. Gelecek yıl sonunda yatırımlar toplamımız 97.6 milyar liraya ulaşacak” diye konuştu.
İBB'YE TAM NOT
Topbaş, konuşmasında, Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşu FITCH'in İBB'nin uzun vadeli kredi notunu yükselttiğini, Japon Kredi Derecelendirme Kuruluşu JCR'nin ise İBB'yi “en yüksek düzeyde yatırım yapabilir” kategoride gösterdiğini söyledi. 
EN BÜYÜK PAY ULAŞIMA 
Bütçede en büyük payı ulaşıma ayırdıklarını söyleyen Topbaş, 8 milyar 42 milyon liralık ulaşım yatırımı yapacaklarını, çevre yatırımlarına ise 5 milyar 818 milyon lira ayırdıklarını belirtti. 2019 yılı sonunda İstanbul'un 483 kilometre raylı sisteme ulaşmasını hedeflediklerini vurgulayan Topbaş, “İstanbul'da gelecek yıl sonunda günlük 7 milyon kişi raylı sistemleri kullanır hale gelecek. İstanbul 2019 yılı sonunda da 11 milyon kişinin günlük raylı sistemleri kullandığı bir şehir olacak” dedi. Başkan Kadir Topbaş, Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece ve Başakşehir'den geçen 13 kilometrelik Ataköy-İkitelli Metrosu ile Ümraniye, Kadıköy ve Ataşehir'den geçen yine 13 kilometrelik Bostancı-Dudullu Metrosu'nun ihale ve sözleşme süreçlerini tamamladıklarını ve önümüzdeki haftadan itibaren yapım aşamasına geçeceklerini dile getirdi.
10 METRO HATTI 
2016 yılında 10 metro hattının yapımını başlatmayı hedeflediklerini açıklayan Topbaş, 3. Havalimanı için 2 ayrı metro hattında ve 3 Katlı Tüp Geçiş projesinde somut adımlar atılacağını söyledi. Topbaş, bu 10 hat içindeki Eminönü-Alibeyköy Tramvayı'na 2016'da başlayacaklarını, hattın yanında bisiklet yolunun da yer alacağını kaydetti.
İSKİ, ENERJİSİNİ ÜRETECEK
Yılda 380 milyon liralık enerji tüketen İSKİ'nin Edirne kenti kadar tüketim yaptığını ve artık kendi enerjisini üreteceğini vurgulayan Topbaş, “2016 yılında başlayacağımız projeyle, İSKİ rüzgar ve güneş enerji santralleri kurarak enerji üretmeye başlıyor” dedi. İBB şirketlerinin de 2016'da birçok yeniliğe imza atacağını belirten Topbaş, Belbim'in İstanbulkart'ın elektronik para kartı haline getireceğini vurguladı. 
PLANLI DÖNÜŞÜM
Kentsel dönüşüm konusunda İBB'nin İTÜ ile Stratejik Plan hazırladığını açıklayan Topbaş, “Uygulamaya dönük master planı yapıyoruz. Sıradan, kendiliğinden oluşan bir kentsel dönüşüm değil, planlı, bilimsel ve ayakları yere basan bir kentsel dönüşüm için adımları atacağız” dedi. 
1000 OTOBÜS VE YENİ HATLAR YOĞUNLUĞU AZALTACAK

2016'da İstanbul'a 1000 yeni otobüs daha alarak yolcu yoğunluğunu azaltacaklarını ve yeni hatlar açacaklarını anlatan Topbaş, engelli vatandaşların kullandıkları araçları tamir eden bir birimin de hizmet verdiğini kaydetti. 

Kadir Topbaş'tan HODRİ MEYDAN 
CHP Meclis Üyesi Hakkı Sağlam'ın Kurbağalıdere'deki ıslah çalışmalarına yönelik eleştirilerine cevap veren Kadir Topbaş, Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu'nun 'Siz yapamazsınız biz yapalım' şeklindeki sözlerine karşı 'hodri meydan' dedi. Topbaş, “Kurbağalıdere için bugüne kadar 185 milyon lira para harcadık, bundan sonra da 179 milyon lira gerekiyor. 'Çok niyetliysen verelim, siz yapın' dedim. Hadi bakalım, çıksın 'Ben yapacağım' desin. Ama laf olsun, torba dolsun!” diye konuştu. Kurbağalıdere'den çıkarılan pisliğin Marmara Denizi'ne dökülmesine ilişkin eleştirilere ise Topbaş, 
TÜBİTAK'ın raporu ile cevap verdi. Topbaş, “Bize orada bir fay hattı gösterildi, 'Burası uygun' denildi. O fay hattına gemilerle taşımaya başladık. Raporda 'tehlikesiz atık' ibaresi 
var” dedi.