Siyasi istikrarın yeniden tesis edilmesiyle kasımda tüketici güven endeksi, bir önceki aya göre yüzde 22.9 artarak, tarihinin en yüksek sıçrayışını gösterdi. Endeks, kasımda 77.1 ile yaklaşık 1.5 yılın en yükseğine ulaştı. Ekim ayında bu değer, 62.8 düzeyindeydi. Küresel ekonomi ve finansal şartlara ilişkin belirsizliklerin tavan yaptığı 2015 yılında, Türkiye’de de iki genel seçim arasındaki siyasi belirsizlik, terör olayları ve yakın coğrafyadaki jeopolitik risklerin etkisiyle tüketici güveni 6.5 yılın dibine gelmişti. Bu yılın eylül ayında endeks, 58.5 ile 2009 Ocak ayından bu yana gördüğü en düşük seviyesine demir atmıştı. 7 Haziran seçimleri sonrasında hiçbir partinin tek başına hükümeti kuracak çoğunluğu elde edememesi ve sonrasında koalisyon görüşmelerinin sonuçsuz kalması, tüketicileri ve iş dünyasını daha ihtiyatlı davranmaya yöneltti. Böylece hem tüketim hem de yatırım planları ötelendi. AK Parti’nin tek başına güçlü bir hükümet kuracak çoğunluğu elde ettiği 1 Kasım’ın ardından 4 bin 314 hane ile yapılan görüşmeler, “tüketicilerin gelecek 12 aylık süreçte ekonomiye olan güvenin yükseldiğine” işaret etti. Ekimde 81 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi, yüzde 31 arttı ve kasımda 106’ya ulaştı. Söz konusu artış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının, bir önceki aya göre arttığını gösteriyor. Bu arada işsiz sayısında azalma bekleyenlerin oranı artarken, gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimalleri de önemli oranda yükseliş kaydetti.