TÜFE’de (2003=100) 2015 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre %0,67, bir önceki yılın Aralık ayına göre %8,58, bir önceki yılın aynı ayına göre %8,10 ve on iki aylık ortalamalara göre %7,61 artış gerçekleşti.

Aylık en yüksek artış %5,37 ile giyim ve ayakkabı grubunda oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Kasım ayında endekste yer alan gruplardan gıda ve alkolsüz içeceklerde %1, ev eşyasında %0,66, konutta %0,54 ve haberleşmede %0,35 artış gerçekleşti.

Aylık en fazla düşüş gösteren grup %0,78 ile ulaştırma oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Kasım ayında endekste yer alan gruplardan eğlence ve kültürde %0,54 ve çeşitli mal ve hizmetlerde %0,28 düşüş gerçekleşti.

Yıllık en fazla artış %13,44 ile lokanta ve oteller grubunda gerçekleşti

TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre eğlence ve kültür (%11,74), çeşitli mal ve hizmetler (%11,37), ev eşyası (%10,50), gıda ve alkolsüz içecekler (%9,51) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

Aylık en yüksek artış %1,61 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis)’de oldu

İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey’de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış %9,45 ile TR22 (Balıkesir, Çanakkale) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış %9 ile TR32 (Aydın, Denizli, Muğla) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış %8,20 ile TR31 (İzmir) bölgesinde gerçekleşti.

Kasım 2015’te endekste kapsanan 426 maddeden; 49 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 289 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 88 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.