Megakentin trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan dev yatırımlardan "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi" için ihaleye çıkılıyor. Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından, ilk adım olarak etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 23 Aralık'ta ihale yapılacak. Söz konusu iş kapsamında karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli; tek tüpte ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda Bakırköy İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden oluşacak. İkinci ayağında ise Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Ümraniye Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sistemi bulunacka. Tünel hem 9 metro hattıyla hem de TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. 
Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle birlikte; İncirli'den Söğütlüçeşme'ye 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal Kavşağı'ndan Çamlık Kavşağı'na da karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor.