Yerel seçimler, Cumhurbaşkanlığı seçimi ardından gelen iki genel seçimle ekonomisi yavaşlayan Türkiye’de 2016 telefi yılı olarak görülüyor. Neredeyse iki yıldır seçimlerle geçen sürede ihracat düşerken, iç tüketim de yavaşladı. Seçimlerin bitmesi, hükümetin bütün kesimlerin gelirini artıran vaatlerini bir bir yerine getirmesi, hemen hemen bütün sektörlerde pozitif beklentiye sebep oldu. Üretimde, tüketimde ve ihracatta artış, alımlara aracılık eden bankacılık sektöründe büyüme bekleniyor.  Bu yılı, pazarlardaki sorunlar sebebiyle güç kaybederek kapatan ihracatçının 2016 beklentisi yüksek. Hazır giyimciler, 17 milyar dolar olan ihracatın yüzde 17.6 artarak 20 milyar dolara ulaşmasını bekliyor. Kimyacılar bu yılı 15 milyar dolarla kapatmayı, önümüzdeki yıl bunun üzerine çıkmayı planlıyor. Çelik üreticileri de yüzde 24 azalan ihracatı artırma hedefiyle çalışıyor.
Türkiye ekonomisinden 4 kat hızlı büyüyen perakende sektörü ise 2016'da yüzde 9-10 büyüme bekliyor. BMD markalarının 2016 ciro tahmini 50 milyar doların üzerinde. Ayakkabıcılık sektörü 1 milyar dolarlık ihracat beklentisini dile getirirken, hükümetin gelirler politikası ile birçok kesimin gelirini artıracak olmasının, hazır giyim harcamalarını artıracağı tahmin ediliyor. Bankacılık sektörü, 2015'te gerek talebin azalması gerekse BDDK'nın tedbirleriyle yavaşladı. Bu yılı ortalama yüzde 10-11 seviyesinde kârlılıkla kapatan sektörün sermaye yeterlilik oranı da azaldı. 2016'da ise FED belirsizliğinin bitmesi, kredi kullanımının artması, özel sektöre desteğin büyümesi gibi etkenlerle bankacılığın toparlanma yılı olması bekleniyor. Borsa uzmanları 1 yıl zarar, 1 yıl kâr denkleminin yanı sıra, endeksteki düşüş ve hisse fiyatlarının çok ucuz olması sebebiyle yükselişle açılan seanslar serisi bekliyor.