Ömer Faruk Bingöl İSTANBUL
Albaraka, 2016 hedefleri kapsamında bankacılık ürünlerinin tanıtıldığı iddialı bir reklam kampanyası başlatı. Sektördeki 30 yıllık tecrübesini 80’li yıllara vurgu yaparak aktarmak isteyen Albaraka; “Seksenler” dizisi oyuncularının yer aldığı ve tamamen o yılların konseptinde çekilen reklam filminde değerler, samimiyet ve tasarrufa vurgu yapıyor. Reklam filmlerinin tanıtıldığı basın toplantısında konuşan Dr. Fahrettin Yahşi, “Dünyanın en iyi katılım bankası olma yolunda güven tazelediğimiz bir yıl geçirdik. 2015 Eylül ayı itibarıyla 29.2 milyar TL aktif büyüklüğe ulaştık. 2016 yılında da hedefimiz, yüzde 20 büyüyerek katılım bankacılığındaki payımızı ileri noktalara taşımak. Yıllar içinde hem müşterilerimiz hem paydaşlarımız için taviz veremeyeceğimiz değerlerimiz oluştu. Gücümüzü, samimiyetimizden ve paylaşmaktan almaya devam edeceğiz” dedi.
2015’in 11 ayında bankacılık sektöründe özkaynak kârlılığının yüzde 11 civarında bulunduğunu belirten Dr. Fahrettin Yahşi, şöyle devam etti: “Yüzde 8.8’lik enflasyonda bu kârlılık yeterli değil. Sermaye yeterlilik rasyosu da başka bir problem. Bugün yeni para koyarak sermaye tabanını büyütmek kolay değil çünkü maliyetler yükseliyor. Mevduatın krediye dönüşme oranı da yüzde 110-120 gibi seviyelerde. Burada da sınıra ulaşıldı. Yani bankacılık, kârlı bir sektör olmaktan çıkıyor. Bu konuda hem sektör hem de devlet, sebepleri araştırarak gerekli tedbirleri almalı. Biz 2016’da temkinli iyimser olacağız.”