Yapımına 29 Mayıs 2013 tarihinde başlanan 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan 3. Boğaz Köprüsü’nün otomobillerin geçeği bölümde asfaltlama çalışmaları tamamlandı. Asfaltlama öncesinde çelik tabliyelerin yüzeylerinin paslanmaya karşı tamamen koruma altına alındığı belirtildi. Köprüye iki kademe halinde özel bir asfalt döküldüğü öğrenildi. Asfalt çalışmalarının 11 bin 500 ton asfaltın gece gündüz yaklaşık 150 kişilik bir ekiple sürdürülen çalışmalar sonucu 2 aydan daha kısa bir sürede tamamlandığı belirtildi. 

AMORTİSÖR TAKILIYOR
Öte yandan inşaatın önemli bir aşaması olan eğik askı halatlarının damper montajı işlemlerinin başladığı öğrenildi. 3.Boğaz Köprüsü’nü taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının montaj işlemleri sırasında 176 adet eğik askı halatının montajı yapılmıştı. Yaklaşık 6 bin 500 kilometre kablo çekimi yapılarak tamamlanan eğik askı halatlarında salınım yaşanmaması için amorsitörlü damper sistemi takılıyor.

GÜNLÜK GELİRİ 405 BİN $
Köprüdeki çalışmalarla birlikte yürüyen otoyol çalışmalarının önümüzdeki ağustos ayı içinde tamamlanması bekleniyor. Proje tamamlandığında Odayeri - İkitelli ve Paşaköy - Çamlık bağlantı yolları hem otoyolun şehir içi ile bağlantılarını sağlayacak hem de TEM Otoyolu’ndaki yoğun trafiği rahatlatacak. 3. Boğaz Köprüsü ve otoyollarını kullanan araçlar İstanbul’a giriş yapmadan transit olarak geçebilecekler. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş - Astaldi JV tarafından yapılacak. Bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na teslim edilecek. 3. Köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar olacak. Köprüden geçiş ücreti ağır vasıta araçlarda 15 doları bulacak. 

İşletme binasının inşaatı da başladı
Bu arada köprü işletmesinin yer alacağı ana işletme binasının da yapımına başlandı. Köprüyle ilgili ölçümlerin yapılacağı modern cihazların da bulunacağı işletme binası köprünün Avrupa yakasında bulunan bölümünde inşa ediliyor. Çevresi şu an küçük bir kenti andıran ana şantiye binası tamamlandığında bölgedeki tek bina olarak kalacak.