Önder ÇELİK

Ayakkabı perakende sektöründe 50 yıllık geçmişe sahip FLO Mağazacılık, 2016 yılının ilk 9 ayında cirosunu yüzde 28 artırırken, yurt içi ve yurt dışında 450’nin üzerinde mağazaya ulaştı. Lumberjack ve Reno gibi satın almalarla global büyümesini sürdüren FLO,  yıl sonunda 2 milyar TL’lik ciro ve 7 bin 153 kişilik istihdam sayısına ulaşacak.
1.700 kişiyi işe alacak 
FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç,  Türkiye ayakkabı pazarında yüzde 19’luk pay ile ilk sırada yer aldıklarını ifade etti. Bu yıl 81 mağaza açtıklarını kaydeden Övünç, önümüzdeki yıl yurt içinde 40 FLO ve 45 Sport in Street, yurt dışında da 45 FLO olmak üzere toplam 130 mağaza açacaklarını kaydetti. 2017’de 2,6 milyar TL ciro hedeflediklerini belirten Burak Övünç, gelecek yıl 1.700 kişiyi işe alacaklarını söyledi. 2017’de açacakları yeni mağazalarla Türkiye’de 400’e yakın FLO mağazası olacağını söyleyen Övünç, “Yurt dışında ise 15 ülkede 100 FLO mağazasına ulaşmayı amaçlıyoruz. Sport in Street mağazalarımız ise 2017 yılı sonunda yaklaşık 100 mağazaya ulaşacak. Avrupa’da Reno markasıyla 500’ün üzerinde mağazamız var, burada da verimliliğe odaklanacağız” değerlendirmesini yaptı.  
YERLİLİK YÜZDE 85’E ÇIKTI
Burak Övünç, 2012’de Şanlıurfa’da 15 milyon TL yatırımla kurdukları fabrikayı ayakkabı üretim üssü hâline getirmeyi amaçladıklarını söyledi. Türkiye genelinde 300’den fazla yerli üretici ile çalıştıklarını ve üretimlerinin yüzde 85’ini Türkiye’de gerçekleştirdiklerini kaydeden Övünç, “Çalıştığımız tedarikçilerimizi Şanlıurfa’da üretim yapmaya teşvik ediyoruz” dedi. Fabrikada yıllık 1.8 milyon çift ayakkabı üretip yaklaşık 1000 kişiye istihdam sağladıklarını kaydeden Övünç, Urfa’da uzun vadede yıllık 9 milyon ayakkabı üretip yaklaşık 5-6 bin yeni istihdam hedeflediklerini belirtti. Yakın gelecekte Şanlıurfa Fabrikası ve Reno için önemli bir yol haritasını hayata geçireceklerini de kaydeden Övünç, 3 yılda Reno’nun satışını yapacağı 25 milyon çift ayakkabıdan önemli bir oranının Türkiye’de üretilmesini hedeflediklerini söyledi.

Yerli üreticiden 30 milyon çift aldı

Burak Övünç, 2015’te yerli üreticilerden 15 milyon çift ayakkabı aldıklarını ifade ederek, bu rakamın 2016’da 30 milyon, 2017’de ise 40 milyon çifte ulaşacağını söyledi.

Fiyatlar geriledi

Burak Övünç, bu yıl 80 milyon TL yatırım yaptıklarını belirterek, 2017’de yatırıma 110 milyon TL ayırdıklarını kaydetti. Övünç, üretim tecrübeleri sayesinde, ayakkabıda fiyatların artmak yerine düştüğünü, çocuk ürünlerinde yüzde 15 gerileme olduğunu belirtti.

Kapımızı çalıyorlar

Yurt dışındaki yeni satın almalarla ilgili Burak Övünç, Avrupa’da birçok markanın satılık olduğunu ifade ederek, “Bizim de kapımızı çalıyorlar, değerlendiriyoruz. Doğru fırsat olduğunda neden olmasın” değerlendirmesini yaptı.