Avrupalı Hyundai i30 rakiplerini kıskandıracak

Düzenleyen:
Avrupalı Hyundai i30  rakiplerini kıskandıracak

T-Otomobil Haberleri

Hyundai'nin C segmentindeki başarılı modeli i30 yenilendi. Hem dış tasarımı, hem iç tasarımı değişen model Almanya’da geliştirildi. Segmentinde iddialı gelen araç, ultra dayanıklı çelik şasisi sayesinde yüzde 53 güçlenmiş

Ali Çelik İzmir 
Hyundai’nin Almanya teknik merkezinde geliştirilen yeni i30, Avrupa pazarının beklentileri ön plana alınarak yine Avrupa’da üretiliyor. Yol testleri dünyanın en meşhur ve en zorlu pistlerinden Nürburgring’de gerçekleşen yeni i30, yüzde 53 güçlendirilmiş ultra dayanıklı çelik bir gövdeye sahip. Dışarıdan bakıldığında ise ilk dikkat çeken nokta ön ızgara, rafine edilmiş hatları yeni i30’u daha elit ve ağırbaşlı bir görünüme kavuşmuş. Kısa ön ve arka tampon çıkıntıları, uzun motor kaputu, arka spoyler gibi unsurlarda aracın sportif duruşunu destekliyor. Sürtünme katsayısı 0,30 olan araç, aerodinamik performans için ön tamponun her iki tarafında hava perdelerine sahip. Yeni 17 inçlik jantlar, projektör tipi ön sis lambaları ve LED gündüz farları dış hatlarda dikkat çeken unsurlar arasında. Yeni i30 kabin içinde de oldukça iddialı. Önceki modelde dikey olarak tasarlanan ön panelde yatay tasarıma geçilmiş. İç malzeme kalitesi arttırılmış ve yeni gösterge tablosu, çok fonksiyonlu üç kollu direksiyonla uyum içinde. Apple CarPlay, Android Auto bağlantı özellikleri, otomatik acil fren, akıllı hız sabitleme, aktif şerit takip ve kör nokta ikazı gibi teknolojik donanımlara sahip araç, sınıfında en büyük bagaj hacmini sunan modellerden birisi. 395 litrelik kapasite, koltukları yatırıldığında 1.300 litreye ulaşıyor. 
Hyundai, Yeni i30’da düşük hacimli turbo beslemeli, 1.4 MPi ve 1.4 T-GDI (140 hp) benzinli üniteleri 7 ileri çift kavramalı (DCT) otomatik ve 6 ileri manuel şanzımanla satışa sunulacak. Ayrıca gücü ve düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıkan 1,6 litre 136 beygirlik turbo dizel motorda DCT ve manuel olarak seçenekler arasında yer alıyor. Sürüş dinamikleri açısından son derece etkili olan DCT şanzıman iki farklı moda sahip. İsteğe bağlı olarak bir tuş aracılığıyla değiştirilen sürüş modu “Normal” ve “Sport” olarak araca farklı bir kimlik kazandırıyor. Direksiyon tepkilerini ve vites geçiş sürelerini değiştiren modlara ilave direksiyona konumlandırılan vites kulakçıkları sayesinde manuel sürüş zevkini de sunuyor.

Hyundai’den yerli SUV

∂ İzmir’de düzenlenen basın toplantısında konuşan Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, Yeni i30’u İstanbul düzenlenecek Autoshow'da markanın yeni B-SUV modeli ‘ioniq’ ile birlikte tanıtacaklarını söyledi. Göker; ‘’Bu yıl fabrikamızın 20. yılını kutluyoruz. Bu kapsamda fuarda bazı sürprizlerimiz olacak’’ dedi. 
Hyundai, İzmit fabrikasında SUV üretme kararı aldığını açıklamıştı. Toplantıda bu yönde gelen sorulara Hyundai Assan CEO'su Mong Hyun Yoon yanıt verdi. İzmit fabrikasından i10 ve i20’nin yanında üçüncü araç olarak üretimin kesinleştiğini söyleyen Yoon ‘’B segmenti yeni SUV modeli konusunda Kore ile henüz tam bir karara varılmadı. Ancak bu yıl son çeyrekte durum netleşecektir. Eylül ayında Kore’de, ekim ayında da Türkiye’de satışına başlayacağımız yeni bir B segmenti SUV aracımız var. Bu araç Kore’de Intrado Consept’i baz alınarak üretiliyor. Ben, Türkiye’de üretimi planlanan yeni aracın, hem iç piyasayı tatmin etmesini, hem de gönül rahatlığıyla Avrupa’ya ihraç edeceğimiz bir araç olmasını istiyorum. Satışına başlayacağımız bu yeni SUV bizim için âdeta bir deneme olacak” dedi.

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...