Kullanıcıların hiç beklemedikleri anda telefonlarında beliren zararlı reklam destekli yazılımlar, 2015’te zirve yaptı. 360 Security tarafından hazırlanan ve Türkiye’nin de dâhil olduğu rapora göre, 2015 yılında zararlı reklam destekli yazılımlarda yüzde 27.4 artış yaşandı. 2014 yılında 19 milyon, geçen yıl ise 25 milyondan fazla vakanın tespit edilerek engellendiğini belirten 360 Mobile Security Global Operasyon Direktörü Huang Yan, saldırılardan en çok Endonezya, ABD, Hindistan, Kore ve Türk kullanıcıların etkilendiğini söyledi.
Son 5 yılda online pazarlama çalışmalarında önemli bir büyüme yakalandığını belirten Huang Yan, “Birkaç milyon kullanıcıya ulaşan uygulama veya oyunlarda şirketler reklam vererek hedef kitlelerine ürünlerini tanıtmak istiyor. Mobil reklam pazarının büyüklüğü 69 milyar dolara ulaştı. Kâr oranları dikkate alındığında, online reklamcılık tabiri yerindeyse hackerların ağzını sulandıran bir alan. Google, Apple, operatörler, reklamcılar kendi alanlarında önemli önlemler aldı. Ancak kontrol edilemeyen büyük bir alan var. Bu alanlarda hackerlar mobil cihazlara sızarak kullanıcıların güvenini kazanmaya çalışıyor. Özellikle sahte sistem hataları kullanıcıları panikleterek, daha hızlı yanlış yapmalarını sağlıyor. Sonuçta mobil trafik zombileri kullanıcının internet kotasını bitiriyor ya da kişisel bilgiler kısa sürede çalınıyor” açıklamasını yaptı.