CANAN ERASLAN  - Baharın gelişi hem çiçekler hem hava sıcaklığı ile iyiden iyiye hissettirdi kendisini. Bu hızlı geçişler her birimizi ayrı etkiliyor. Bazılarımıza polen alerjisi getiriyor bahar, bazılarımıza psikolojik etki. Bahar gelirken yaşadığımız canlanma hissi, yeşeren doğa, rengârenk açan çiçeklere eşlik eden dereler, pırıl pırıl güneş, enerjimizi artırıyor, daha da artıracak. Peki ya cildimiz, saçlarımız? Canlanmak isterken ölü deriyi aşamayan tazelik? Elbette bunun da bir çaresi var. Nasıl evlerimizi bahara hazırlıyor, kışlıkları kaldırıp baharlık kıyafetlerle donatıyorsak dolaplarımızı; cildimize de baharı karşılatmak gerek. Hem de küçük dokunuşlarla. Bunun için tavsiyeleri, Profesör Doktor Dilek Demir Erol'dan aldık.
Dilek Demir Erol, "Kendimizi daha enerjik, daha zinde, daha sağlıklı hissetmek için hamama gidebiliriz, spora başlayabiliriz, özel maskelerle cildimize kaybettiği nemi kazandırabiliriz" diyor. O halde gelin önerileri not edelim. Hocamız, "Yaşlılıkta eldeki kahverengi lekeleri istemiyorsak, şimdi koruyucu kullanalım" tavsiyesinde bulunuyor. Hem de yaz ve kış. Güneşin zararlı etkilerinden korunmak ancak yüksek faktörlü güneş kremleriyle mümkün.

Cildinizin koruyucusu evdeki malzemeden
Kışın oluşan ölü deriyi atmak için canlandırıcı maske psikolojik olarak da iyi hissettirecek. 1 adet avokado, yarım çay bardağı kefir içinde tahta kaşıkla ezilip püre hâline getirilir. Buna bir çay kaşığı çörek otu yağı ve 3 damla E vitamini ilave edilir. 20 dakika sonra ılık su ile yıkanır.
Yorgun ciltler için ise 2 yemek kaşığı beyaz kil, bir tatlı kaşığı argan yağı, bir çay kaşığı susam yağı ve 3 yemek kaşığı lavanta suyu ilavesiyle macun kıvamı elde edilir. Temiz yüz ve boyun çevresine uygulanır. 20 dakika sonra da su ile durulanır.

Ölü deriyi sebze meyve ile atalım
Cildimizi ölü deriden arındırmak için önce iyi bir peeling yapmalıyız. Ardından canlandırıcı maskeler gerek. Bunun için raflarda satılan kozmetikler değil, size özel hazırlanmış olanlar daha iyi olacaktır. Bunun yanı sıra taze sebze ve meyve tüketimi artırılmalı, bol su, limonlu ve nane yapraklı maden suyu, yeşil çay ve taze meyve suları içmek şart.

Hareket zamanı
Bahar aylarını hareketli geçirin. Eğer spor hâlâ hayatınızın bir parçası değilse hemen dahil edin. Hiçbir şey yapamıyorsanız düzenli olarak yürüyüş yapın ve en az 5000 adım atmaya çalışın. Çalışma temponuza göre, konusunda uzman kişilerden yardım alarak hayatınıza sporu mutlaka yerleştirmelisiniz. Bu; bisiklet sürme veya pilates olabilir.