1 Ocak 2017
YÖK’ün 100/2000 Doktora Projesi ve Doktora Meselemiz
Ülkemizde yükseköğretim sistemi özellikle son on yıldaki büyük atılımla bir bütün olarak 7.3 milyonu aşan öğrenci sayısı ve 150 binin üzerinde akademisyeni ile bölgesinde ve Avrupa’da güçlü bir yükseköğretim sistemi haline geldi. Yükseköğretime talep giderek artan bir şekilde devam ettiği için bir taraftan bu büyüme sürdürülmeye çalışılırken diğer taraftan hem yükseköğretimde kalitenin artırılması yönünde önemli çabalara ve ülkenin ihtiyaçlarına ve toplumsal taleplere cevap vermeye yönelik yeni yaklaşımların denendiğine tanık olmaktayız. Örneğin Yükseköğretim Kurulu (YÖK), uzun yıllardır tartışılan kalite güvence sistemi ile ilgili önemli bir adım atarak Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliğini hazırladı, yönetmelik çerçevesinde Yükseköğretim Kalite Kurulu kuruldu ve yapılanmasını da hızla tamamladı. Önemli bir adım daha atarak yükseköğretim kurumlarının kurumsal dış değerlendirme sürecini Aralık 2016 itibariyle başlattı. Bu süreç, özelde yükseköğretim kurumlarında genelde ise yükseköğretim sistemimizde kalite güvence sisteminin yerleşmesinde, kalite farkındalığının artmasında ve dolayısıyla kalite kültürünün güçlenmesinde önemli bir işlev görecektir.