Ömer TEMÜR  İSTANBUL

Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye 2015’i tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza atarak tamamladı. Grup gelirlerinin yüzde 90’ını oluşturan Turkcell Türkiye, yüzde 9.5 büyüyerek 11 milyar 481 milyon TL’lik gelire ulaştı ve yılı yüzde 32.7 FAVÖK marjı ile tamamladı. Turkcell Grubu ise  yüzde 6 büyüme ile 12 milyar 769 milyon TL ciroya ulaştı. Şirketin net kârı da yüzde 18.3 yükselerek 2 milyar 590 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu başarılı sonuçlarda Turkcell’in artan data ve dijital servis gelirleri etkili oldu. Şirketin yılında data gelirleri yüzde 38.1 büyüyerek 3.5 milyar TL’ye, servis gelirleri ise yüzde 38.5 büyüyerek 659 milyon TL’ye ulaştı. Yılın son çeyreğinde aylık abone başına data kullanımı 1.7 GB oldu ve Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 52’ye çıkarak data kullanımındaki bu artışı destekledi.
Turkcell Grubu’nun finansal sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “2015 Turkcell tarihinde ilk defa 3 yıllık hedeflerimizi ortaya koyduğumuz ve bu hedeflere ulaşmak için cesur adımlar attığımız bir yıl oldu. Yılı her çeyrek artan bir performans ile tüm hedeflerimize ulaşarak başarıyla tamamladık” dedi. Sektörün nisan ayında 4.5G altyapısını hayata geçirmeye odaklandığına dikkat çeken Terzioğlu 2016 yılında 2.5 milyar lira yatırım yaparak Türkiye telekomünikasyon pazarındaki konumlarını daha da güçlendireceklerini ifade etti. Terzioğlu, önümüzdeki 3 senede ise 4.5G lisansına ilişkin ödemeler dahil olmak üzere 13 milyar TL daha yatırım yapmayı hedeflediklerini bildirdi.

 Fiberle ilgili tartışmalara değinen Kaan Terzioğlu, “Fiber Türkiye’nin konusu. 2023 hedefine ulaşmak için fibere yatarım şart. Altyapımız yeterli değil. Yatırımları herkes kendi başına yaparsa Türkiye’nin kaynakları heba olur. Sayın bakanın dediği gibi üçe beşe bakmamak lazım. Binali Yıldırım’ın söylediklerini önemsiyoruz” dedi. Fiber altyapının paylaşımı konusunda sıkıntılar yaşandığına dikkat çeken Terzioğlu, “Bugüne kadar 765 paylaşım talebinde bulunduk. Ancak bunun sadece 9’u gerçekleşti. 5500 km fiber kazma talebimizin 2 bin kilometresi kabul edilirken gerçekleşen ise bin 200 metre oldu” diye konuştu. 

 

Turkcell Finansman ile günde 1000 telefon sattı

Turkcell’in Tüketici Finansman şirketi Turkcell Finansman A.Ş. 2015’in Ağustos ayındaki Yönetim Kurulu kararının ardından Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) ocak ayı sonunda verdiği izinle İstanbul’daki Bağdat Caddesi, Capitol AVM ve İstiklal Caddesi Pera Turkcell mağazalarında pilot uygulama ile faaliyetlerine başladı. Bu ay içerisinde İzmir ve Bursa’daki Turkcell mağazalarında esnek ödeme imkânları sunmaya başlayan şirket, 1 Mart itibariyle tüm Türkiye çapındaki Turkcell mağazalarında hizmet vermeye hazırlanıyor. Turkcell Finansman A.Ş. şu ana kadar pilot uygulama aşamasında 16 günde toplam 6 bin 320 kredi ile 8.2 milyon TL’lik bir portföye ulaştığına dikkat çeken Terzioğlu, “Pilot uygulama zamanında bile günde yaklaşık bin telefon sattık. Hedefimiz günde 10 bin satış” dedi. 

Hisse performansına göre çalışana ödül 

Turkcell 3 yıllık plan çerçevesinde çalışanları için uzun vadeli bir teşvik planını hayata geçirdi. “Turkcell Uzun Vadeli Teşvik Planı” uygulamasına göre çalışanlar Turkcell’in hisse performansına göre ödüllendirilecek. Teşvik planı grup şirketlerinin üst yönetimini, direktör ve potansiyeli yüksek yöneticileri kapsayacak. Turkcell yıllık performans primine ek olarak sürdürülebilir uzun vadeli teşvik planından elde edilecek ödül tutarını 3 yıllık ödeme planı ile çalışanlarına dağıtacak.

Faturalı abone sayısını en çok artıran firma oldu

¥ Turkcell’in faaliyet gösterdiği 5 ülkedeki toplam müşteri sayısı 51.4 milyona ulaştı. Türkiye’deki toplam müşteri sayısı ise 35.8 milyon oldu. 
¥ Sektörde yıl içerisinde faturalı, fiber ve IPTV’de en fazla müşteriyi Turkcell kazandı. Faturalı müşteri sayısı 1.4 milyon artarken, sabit tarafta fiber müşteri sayısı 164 bin artışla 899 bin oldu. 
¥ Turkcell’in toplam sabit müşteri sayısı 1.5 milyonu aştı. 
¥ Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ 2015’te IPTV’de 224 bin olmak üzere toplamda 558 bin müşteriye ulaştı.
¥ Sesli ve görüntülü konuşma hizmeti BİP’in indirilme sayısı 6.2 milyona ulaştı. 
¥ Akıllı Depo’nun aktif kullanıcı sayısı 1.7 milyonu aştı. 
¥ Turkcell Müzik’in indirme sayısı yaklaşık 5,4 milyon oldu.
¥ Goller Cepte takımlarının gollerine ve haberlerine anında ulaşabildikleri servis GollerCepte’yi indirenlerin sayısı ise 1.8 milyona ulaştı. 

Yeni cihazı Turkcell TV Air’i satışa sundu 

Turkcell, 4.5G’yi destekleyen taşınabilir projektörü Turkcell TV Air ile televizyon izleme keyfini yeni bir boyuta taşıyor. Kullanıcılar 5 inç ekran boyutunda ve 1280x720 çözünürlükte görüntü yansıtan projektör ile istediği her yerde televizyon seyredebilecek. Android işletim sistemiyle çalışan cihaz Turkcell TV Plus, Turkcell Müzik, BiP, Akıllı Depo ve Goller Cepte uygulamaları ön yüklü olarak satışa sunuluyor. Kullanıcılar Turkcell TV Air’e 36 ay vade ve 115 lira fiyatla sahip olabiliyor