Böyle yasak getirirseniz herkes çözer trafiği!

A -
A +

“İstanbul trafiğine kesin çözüm önerim: İstanbul’a mahsus 70 yaşını geçenin ehliyetine men kararı al. ⁠İstanbul’a mahsus düğün konvoylarını, asker uğurlama konvoylarını, hac ve umre uğurlama vs. her türlü konvoy hareketlerini yasakla. ⁠İstanbul’a mahsus aile araçlarının MTV’sini uygun para alarak özendir. Aile ikinci aracı aldı ise MTV’sini İstanbul’a mahsus iki katı al. Aile üçüncü aracı aldı MTV’sini İstanbul’a mahsus üç katı al. ⁠Biliyoruz ki İstanbul’da birçok evde, babada ayrı, anada ayrı, kızında ayrı, oğlunda ayrı arabalar mevcut. İstanbul’a mahsus okullara velilerin sabah çocuk bırakma, akşam alma işlemini yasakla… Tüm öğrencileri servislerle taşı. İstanbul’a mahsus trafik timleri oluştur. İstanbul’un ana yol ve güzergâhlarında meydana gelen trafik kazalarını bekletme… Hemen devlet olarak müdahale et, yolun akışını hemen sağla. Vatandaşa bırakırsan saatlerce trafiği meşgul eder. 30 yaşını geçmiş her aracı İstanbul trafiğinden kaldır” diyerek bir sürü öneri getiren değerli okuyucumuz Mustafa Bodur Beyefendi yazınızı okurken “daha da olmadı bir gün birisini bir gün birisini trafikten menedelim” diyeceksiniz zannettik! Hatırımıza “şu mektepler olmasa maarifi ne güzel idare ederdim” diyen devrin Millî Eğitim Nazırı geldi. Selamlar saygılar. F.A.

 

 

 

Yerel seçimde oy kullanabilmek için

 

 

 

Feridun Ağabey, T.C. kimlik numarasını ve adres bilgilerini ekte size gönderdiğim kızım, eşinden 24 Ekim 2023 tarihinde boşandı. Kızımı İstanbul’a getirdim. 25 Ekim 2024 tarihinde Bakırköy Nüfus Müdürlüğüne birlikte giderek adres değişikliği işlemini yaptırdım. “Adres Beyan Formu” verdiler ve oy kullanabilmek için bunu Bahçelievler İlçe Seçim Kuruluna götürmemizi söylediler. Evrakı ilçe seçim kuruluna teslim ettim. İlçe seçim kurulunda başka bir belge de istemediler.

 

Seçmen listeleri yayınlanınca kızımın ismi e-Devlet'te ve muhtarlıktaki listelerde görünmüyordu. Bunun üzerine Bahçelievler İlçe Seçim Kurulu’na tekrar müracaat ettim. Durumu anlattım. Bu defa söz konusu adreste ikamet ettiğini kabul etmek için kızımın adına kayıtlı bir fatura istediler. Bunun üzerine Türk Telefondan bir fatura kaydı çıkartıp götürdüm. Bu defa da Adı Soyadı yazılı faturada genel anlamda “Bahçelievler-İstanbul” yazıyordu. “Bu faturada lokal adres yok” diye bu faturayı da kabul etmediler. Bu defa Ataköy Türk Telekom’a giderek açık adres yazdırdık. Ne var ki detaylı adres görülebilecek değişikliğin 9 Ocak’ta çıkan faturaya yansımayacağını ancak bir sonraki dönem faturada görülebileceğini söylediler.

 

Madem fatura istenecekti Nüfus Müdürlüğünün vermiş olduğu adres beyan formunu verdiğimde neden o ilk gidişte böyle bir fatura da istemediler?

 

Kızım benim yanıma geldiğinde ilkokula giden torunumun kaydını yaptırdım. Okuluna devam etmektedir. Ben ise 32 yıldır aynı adreste oturmaktayım. Bu vesileyle sizin aracılığınızla ilgili kurumlara sesleniyor ve hatanın düzeltilmesi hususunda gereğinin yapılmasını arz ediyorum. Saygılarımla.

 

     Sezai Hancı/Bahçelievler-İstanbul

 

 

 

 

 

MİGROS, yazımızdan haberdar olmadı mı?

 

 

 

12 Ocak 2024 Cuma günü bu köşede, MİGROS mağazasından alışveriş yapıp sonrasında bir şekilde mağdur olan bir okuyucumuzun derdini, değerli Migros yetkilileriyle paylaşmıştık. Aradan geçen dört gün içerisinde değerli MİGROS yetkililerinden konuyla ilgili bir açıklama gelmedi. “Acaba MİGROS yetkilileri yazımızdan haberdar mı olmadı?” düşüncesiyle yeniden kendilerine arz ediyoruz. F.A.

 

“Feridun ağabey 15.09.2022 tarihinde Bursa Korupark Migros mağazasından 1 adet XİAOMİ MI TRUE kablosuz kulaklık aldım. Bir kez kullandıktan sonra şarja taktığımda şarj almadığını fark ettim. Ve bu arada kapak mıknatısı yerinden çıktı. 23.09.2022 tarihinde mağazaya iade için götürdüm. Yetkili servise gönderilmesi gerektiğini söylediler ve arıza kaydı oluşturup servise gönderildi. Arıza kaydı bilgilerini ekte size gönderiyorum. 20 iş gününde geri dönüş yapılması gerektiği hâlde herhangi bir dönüş olmadı. 23.12.2022 tarihinde durumunu öğrenmek için ben markete gittim. Tamir olmadığını söylediler. Ben de yenisini talep ettim. Vereceklerini söylediler ama kimse aramadı. Daha sonra birkaç kere daha gittiğimde 'biz sizi arayacağız' dedikleri hâlde ne arayan oldu ne sonuç çıktı. Son gittiğimde 'bizlik bir şey yok, genel merkeze mail at' dediler. Ben de hem mail hem de sosyal medyadan 21.12.2023 tarihinde mail ve mesaj attım. Ertesi gün arandım. Hanımefendi mağduriyetimin giderileceğini söylemesine rağmen ne giderildi ne de bir daha arandım. Kulaklığım ise hâlâ verilmedi. Böyle büyük firmada böyle küçücük bir sorunun 17 aydır çözülememesine anlam veremiyorum. Bir yerde bir iletişimsizlik mi yaşanıyor bilemiyorum? Sizin aracılığınızla değerli Migros üst yöneticilerine sesimi duyurmak istiyorum. İnanıyorum ki konudan haberleri olduğunda mağduriyetimi giderirler. Saygılarımla.”

 

     M. Türker-Bursa

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.