TEKİRDAĞ liman kenti lojistik merkezi

A -
A +
İstanbul'a yakınlığı ve büyük sanayi kuruluşlarıyla avantaj sağlayan Tekirdağ, Avrupa-Asya geçiş güzergâhında, nakliye ve depolamada önemli bir merkez. Asyaport ve Akport limanlarıyla ekonomik ve süratli servis bakımından büyük avantaj TEKİRDAĞ liman kenti lojistik merkeziSAHİL BANDI DEĞERLENDİRİLECEK Çekici kıyı şeridiyle öne çıkan Tekirdağ'da turizm hareketine cevap vermek üzere 5 yıldızlı oteller yapılması konusunda çalışmalar var. Yat limanı da faal olacak. AMBALAJ VE DERİDE ÖNCÜ Tekirdağ; Türkiye üretiminde tekstilde yüzde 10, rafine ayçiçeği yağında yüzde 20, margarinde yüzde 25, beyaz eşyada yüzde 25, ambalaj ve kâğıtta yüzde 40, işlenmiş deri sanayisinde yüzde 37, ağaç sanayisinde yüzde 10'luk paya sahip Tekirdağ, coğrafi konumu dolayısıyla stratejik önem taşır. Anadolu ile Balkanlar arasında geçiş bölgesi. İstanbul'a yakın, tarihî bakımdan da; bu şehrimizde olan bütün gelişmelerden, Boğazlar üzerinden geçen Asya ve Avrupa kavimlerinden etkilenmiş. Tekirdağ, MÖ 4 bin yıllarına kadar uzanan tarihî boyunca, çeşitli uygarlıklardan etkilenmiş. Tarih içinde Bisanthe, Rodosto, Tekfurdağı ve nihayet Cumhuriyet döneminde Tekirdağ ismini almış. Trakya uzun yıllar Roma hakimiyetinde kalır. 395 yılında imparatorluğun ikiye ayrılmasıyla Doğu Roma İmparatorluğu'nda kalan Trakya, 1354 yılında Süleyman Paşa komutasındaki kuvvetlerin Gelibolu'ya çıkmasıyla Türklerin hakimiyetine girmeye başlar. 1357'de I. Murat Han Tekirdağ ve Çorlu'yu Osmanlı topraklarına katar. Bu arada Bizanslılar kısa bir süre Tekirdağ topraklarını geri almışlarsa da, I. Murat 1363'te buraları yeniden Osmanlı topraklarına katmış. TEKİRDAĞ liman kenti lojistik merkeziVali Zübeyir Kemelek MODERN TARIM ŞEHRİ Balkan Savaşlarında (1912) Bulgar işgaline uğrayan Tekirdağ, 1913 yılında kurtarılmış. Yunan kuvvetleri 20 Temmuz 1920'de Tekirdağ'ı işgal etmiş ancak 13 Kasım 1922'de Yunan işgali de sona ermiş. 20 Ocak 1921 tarihli Teşkilat-ı Esasiye Kanunu gereğince Tekirdağ il olmuş, 15 Ekim 1923 tarihinde bu karar fiili olarak gerçekleştirilmiş. Türkiye'nin, tamamı Avrupa kıtasında bulunan 3 ilinden biri olan Tekirdağ, Marmara Denizi'nin kuzeybatısında az engebeli, zengin alüvyonlarla kaplı şeridinde, İstanbul ve Çanakkale İlleri arasında yer almakta. Tekirdağ, Trakya'nın güneyinde çok verimli toprakların bulunduğu modern bir tarım şehri. İlin 150 km'yi bulan Marmara Denizi kıyılarının, İstanbul il sınırından Kumbağ köyüne kadar olan kısmı ile Şarköy ilçesinde Hoşköy Eriklice arasında, yaklaşık 40 binin üzerinde yazlık konut bulunmakta. İstanbul'un sanayi yükünün çevre illere kaydırılması üzerine, 1970'li yıllarda Tekirdağ'ın sanayileşmesinde hareketlilik başlar. 1973 yılında Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi kurulur. 1983 yılında ilde faal 86 sanayi tesisi varken, bugün bu sayı bin 285'e ulaşmış. Türkiye'nin ilk 500 sanayi kuruluşunun 43 tanesi bu ilimizde yer almakta. Gıda sektörü Merkez ilçe ile Çorlu, Şarköy, Muratlı, Hayrabolu ve Malkara ilçelerinde; deri sektörü Çorlu'da; tekstil sektörü ise Çorlu ve Çerkezköy ilçelerinde yoğunlaşmış. Sanayinin en yoğun olduğu bölge Çorlu - Büyükkarıştıran arası D-100 karayolunun sağlı, sollu civarı ile Çorlu Deri Organize Sanayi Bölgesi ve Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi. BUĞDAY VE AYÇİÇEĞİ Tekirdağ'da öne çıkan tarım ürünleri buğday, ayçiçeği, arpa, soğan, kanola, çeltik ve karpuzdur. Türkiye buğday üretiminin yüzde 6.1'i, ayçiçeği üretiminin yaklaşık yüzde 35.9'u bu ilimizde gerçekleştirilmektedir. Çiftçilerimiz gelişmiş teknolojiyi uygulayarak üretim yapmakta. Ekolojik şartlar da elverişli olduğu için genelde dekar başına Türkiye ortalamasının çok üzerinde ürün elde edilebilmektedir. Türkiye'nin en yoğun ithalat ve ihracatının yapıldığı İstanbul'un Avrupa bağlantılarını sağlayan D-100 ve D-110 karayolu ile TEM ve demir yolu, Tekirdağ il sınırlarından geçmekte. D-100 İpsala sınır kapısına, D-110 ve TEM Kapıkule sınır kapısına ulaşımı sağlanmaktadır. Tekirdağ, İstanbul ile birleşmiş durumdadır. Çorlu-Çerkezköy-Karıştıran bölgesi, tamamen Sanayi Bölgesi durumundadır. M.Ereğlisi-Tekirdağ-Kumbağ kıyı bandı tamamen yazlık veya çoğunlukla konutlarla dolmuştur. Yazın, nüfusu çok fazla olduğu halde kışın bu binalar boştur. Bu bölümü il dışından, civar illerden, ekseriyetle İstanbul'dan gelen yazlıkçılar oluşturmaktadır. Diğer kısımlar tarımsal karakterli olup, halkın çoğunluğu ziraat ve hayvancılıkla geçinmektedir. Tekirdağ'da inşaat sektörü fevkalade dinamik olup, bu sektörde çalışanların çoğu başka illerden gelmiş. Ekonomi ağırlıklı olarak tarıma dayalı olduğu ve tarım makineleştiği için, çiftçilerin gelir seviyeleri yüksektir. Tekirdağ'ın bir liman şehri olduğunu söyleyen Vali Zübeyir Kemelek, Asyaport ve Akport limanlarını anlatıyor. Asyaport Limanı'nın Tekirdağ Merkez ilçe Barbaros beldesinde yapılması, yıllık kapasitenin sonraki yıllarda artırılması planlanmakta. BAĞLANTILARI HAZIR Asyaport Limanı, kullanılacak vinçler sayesinde Süper Post Panamax gemilere hizmet verecek şekilde tasarlanmış. Asyaport ve mevcut Akport limanları, Trakya'daki bütün sanayi bölgelerine ve İstanbul'a otobanla, bölünmüş yollarla bağlanmış. Tekirdağ-Muratlı demir yolu kullanılarak, Balkanlara ve Avrupa'ya bağlantı kurulabilmesinin yanında, küçük gemilerle, bütün Karadeniz limanlarına, körfez ve güney Marmara sahillerine de ekonomik ve süratli olarak servis vermek mümkün olacak. Limana demir yolu bağlantısı yapılmış, resmi açılış bir ay içinde Başbakan tarafından yapılacak. Trenler Derince'de gemilerle Akport Limanı'na getirilecek, İstanbul bypas edilecek. Bu limandan Fransa'ya ro-ro seferleri de başlamış durumda. YAT LİMANI FAAL OLACAK İl merkezinde gelişen hizmetler sektörü ve turizm hareketine cevap vermek üzere 4-5 yıldızlı oteller yapılması konusunda çalışmalar var. Karayolları arazisi üzerinde TOKİ tarafından bir adet 5 yıldızlı otel yapılması düşünülüyor. Yat limanı da o zaman faal olacak. "Tekirdağ'ın güneyi deniz, doğusu sanayi, gerisi de tarım ve hayvancılık alanı" diyen Vali Kemelek; bu ilin cazibesinin gittikçe artacağını belirtiyor. Tekirdağ'da, Namık Kemal Üniversitesi 2006 yılında kurulmuş, 5 fakülte, 2 yüksekokul, 11 meslek yüksekokulu ve 3 enstitü ile bilimsel çalışmalar ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmekte. 11 meslek yüksekokulundan 8'i Tekirdağ'ın ilçelerinde konuşlanmış olup, toplam öğrenci sayısı 14 bin 826'ya ulaşmış. Eğitim ve sağlıkta önemli adımlar atılmış, bütün köylere hizmet götürülmüş... Yolcu taşımacılığına başlanan Çorlu Uluslararası Havaalanı, önemli bir eksikliği gidermiş. Yeni nesil uçakların dev boyutları ve ihtiyaç duyacağı 4 km'lik pist dikkate alındığında, İstanbul için en uygun seçeneğin Çorlu Havaalanı olduğu ortaya çıkmakta. TEKİRDAĞ liman kenti lojistik merkezi Depolama için özel köy kuruluyor Tekirdağ ekonomisini anlatan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Yurdanur, sanayinin ulaştığı noktayı hatırlatıyor, lojistik köyün önemine değiniyor. Başkan Yurdanur, Çorlu Havaalanı'na entegre olabilecek, kargo sevkiyatı ve depolama işlemlerine servis verebilecek bir "Kargo Köyü" yapılacağını belirtiyor. Bu doğrultuda yapılan saha çalışmaları neticesinde, gerçekleştirilecek proje için uygun olacağı düşünülen arazi tespit edilmiş. Kargo Köyü Kompleksi kurulmasına yönelik olarak hazırlanan karar Tekirdağ Belediye Meclisi'nce onanmış, Çevre Bakanlığı'nın olumlu görüşü alınmış. Lojistik Merkezin oluşturulması için TOKİ ile mutabakat sağlanmış; TOKİ, Milli Emlak Genel Müdürlüğü'nden arsaları uhdesine geçirmiş. İşin mimarî ve mühendislik projelerinin hazırlanmasına geçilmiş. Tekirdağ'da deniz sezonunun kısa olduğunu söyleyen Yurdanur, turizmi 12 aya yaymak için başka turistik aktiviteleri hatırlatıyor, yamaç paraşütü, dalış ve yürüyüş sporlarının bir arada yapılabileceği projeyi anlatıyor. Tekirdağ'ı parlayan bir yıldıza benzeten Oda Başkanı Yurdanur, konumu ve ekonomisi ile bu ilimizin gün geçtikçe öne çıkacağını söylüyor. TEKİRDAĞ liman kenti lojistik merkezi M. Yurdanur
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.