Bolukçu: Satılık değiliz

A -
A +

Onur Air Genel Müdürü Şahabettin Bolukçu, 2007 yılının hava yolu taşımacılığı açısından oldukça iyi geçtiğini belirterek, "İç hatlarda doluluk oranlarımızda bir önceki yıla göre yüzde 8'in üzerinde artış sağladık" dedi. Ramazan ayının turizm açısından düşük yoğunlukta bir dönem olmasına rağmen, uçakların doluluk oranlarının iyi olduğunu belirten Bolukçu, "Havacıların bu yıldan memnun olduğunu düşünüyoruz" diyerek iç hatlardaki doluluk oranında geçen yıla göre yüzde 8'in üzerinde artış olduğunu kaydetti. 2006 yılına göre 4 uçak eksilmesine rağmen daha fazla yolcu taşıdıklarını belirten Bolukçu, uçaklardaki doluluk oranlarının yüzde 95'e ulaştığını ifade etti. Bolukçu, yolcu yoğunluğunun düşük olduğu kış sezonunda da promosyonlara devam edeceklerini anlatarak, 19 YTL'ye 19 bin bilet kampanyasının büyük ilgi gördüğünü kaydetti. Pegasus Havayolları ile stratejik ortaklık görüşmelerinin devam ettiğini dile getiren Bolukçu, "Biz satılık değiliz, ama ortaklıklar olabilir. Bu sürecin nereye gideceğini zaman gösterecek" diye konuştu. Avrupa pazarı doydu Şahabettin Bolukçu, Avrupa pazarının havacılar açısında doyduğunu, Türkiye'ye Çin, Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri'nden yolcu getirmenin yollarını aradıklarını belirterek, bu amaçla Suudi Arabistan Havayolları ile bazı projelerin hayata geçirileceğini bildirdi. Uzun mesafeli uçuşlar için A330 tipi uçakların alımı konusunda girişimlerde bulunduklarını, bunun Suudi Arabistan Havayolları ile gerçekleştirecekleri projeler kapsamında olduğunu dile getiren Bolukçu, ilk etapta 2 adet uçak alacaklarını ve amaçlarının Çin'e uçuş gerçekleştirmek olduğunu kaydetti. Bolukçu, Avrupa dışında boş pazarlara uçmak istediklerini ifade ederek, bunun için Türk sivil havacılığının dış hatlarda açılım sağlanması gerektiğini, iç hatlardaki düşük fiyatların dış hatlardaki uçuşlara da yansımasının yolunun bu olduğunu söyledi. Rusya ile de iş birliği arzusunda olduklarını anlatan Bolukçu, bu ülkedeki pilot ve teknisyenlere eğitim verdiklerini dile getirdi. A380 havacılığın vizyonudur Onur Air'in filosundaki uçak sayısının daima 30'un üzerinde olacağını, MD uçaklarının iç hatlarda uçuşa devam edeceğini ve küçük meydanlar için pervaneli uçak düşündüklerini belirten Bolukçu, "Havacılığın ikinci hamlesi, küçük uçaklarla çapraz uçuşlar olmalı" dedi. Airbus 380'in Türkiye'ye gelmesi halinde ilk binecek yolculardan birinin de kendisi olacağını belirten Bolukçu, "A380 havacılığın bir arzusudur, vizyonudur" diye konuştu. Bolukçu, dolardaki düşük kurun, havacıları özellikle iç hat uçuşlarında yüzünü güldürdüğünü ifade ederek, "Dolar kurundan memnunuz. Böyle giderse zam yapmayız. Kışın herkes ucuz uçar" dedi. British Airways'e 12 adet A380 British Airways, uzun dönem filo yenileme planları çerçevesinde 12 adet Airbus A380 alacak. Böylece British Airways uzun menzilli filosu ilk defa bir Airbus uçağı ile tanışmış olacak. British Airways CEO'su Willie Walsh, "Airbus A380 yoğun pazarlar için oldukça önemli bir çözüm sağlayacak ve nadir Londra Heathrow slotlarından en iyi şekilde faydalanmamızı sağlayacak" dedi. Airbus CEO'su Tom Enders ise, "British Airways'ın kararı bayrak taşıyıcımız A380 için bir başka dönüm noktasıdır. Bir seneyi bulan rekabetçi bir değerlendirmenin ardından British Airways'ın kararı ürünümüzün; büyümeyi, havaalanı kapasitesi ve çevresel kısıtlamaları karşılayabileceğinin bir göstergesidir. British Airways'ın uzun menzilli filosunda ilk defa Airbus'la uçacak olmasında gurur duyuyoruz" dedi. British Airways ilk defa 1988 yılında A320'lerle uçmaya başlayarak Airbus kullanıcısı oldu. Havayolu 1999 yılında filosuna A319'ları 2004 yılında da A321'leri ekledi. Bugün British Airways filosunda 68 adet A320 ailesi uçak bulunuyor. 'İzmir'e ikinci havaalanı lazım' İzmir Milletvekili Kemal Anadol, Adnan Menderes Havalimanı'nı toplam 8 milyon 230 bin metrekare alana kurulu olduğunu belirterek, "Eylül 2006-2007 tarihleri arasındaki bir yıllık sürede 5 milyon 499 bin yolcu taşındı. EXPO 2015'in İzmir'de gerçekleşmesi durumunda kente 6 ay içinde 30-50 milyon yerli ve yabancı ziyaretçi gelecek. İzmir'e ikinci havalimanı şart" dedi. Anadol, "Kaklıç, Hava Eğitim Komutanlığı'nın izin ve onayı alınarak sivillere açılmalı. İzmir'in EXPO'ya yönelik ve daha uzun vadeli havayolu ulaşım problemi çözülmeli. İleride Bergama ve Selçuk'u da kapsamına alacak Aliağa-Menderes hızlı tren hattı ve Çiğli'ye uzanan İzmir Çevre Yolu kuzey dalı Kaklıç Havalimanı'nın işlerliğini artırır" şeklinde görüşlerini dile getirdi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği İzmir Yürütme Kurulu Başkanı Rıza Gencay da, Kaklıç Havalimanı'nın sivillere açılması gerektiğini belirtti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.