Lufthansa ve Gezi ruhu

A -
A +
Masumane bir çevre hareketi olarak ilan edilen Taksim-Gezi eylemlerinin arkasından kim bilir daha neler çıkacak?
Taksim'de makyajlanıp Dolmabahçe'de Başbakanlık ofisini işgale yönelen eylem darbeci değil de ne kadar çevreciyse, Lufthansa'nın kararı da o kadar ekonomik.
Gerçi, Taksim ve çevresinde de çok yüksek oranda şiddet içeren eylem gerçekleşmişti. 200'den fazla araç yakılırken bir kısım medyanın inanılmaz yalan haberleri ve İngilizce twitler çevreci eylemin perde arkasına da ışık tutmuştu.
Taksim Platformu'nun isteklerine bakınca da perde arkası bazı gerçeklerin, perde önüne geçtiğini görmüştük: Kanal İstanbul olmayacak, üçüncü köprü yapılamayacak ve yeni havaalanı inşa edilmeyecekti...
Çevreci Gezi Parkı eylemcileri milli ekonomik çıkarları sabote eder noktaya gelmişlerdi. Zaten Türkiye'de başarılamayan hareket sadece bir ay sonra Mısır'da başarılmıştı. En azından prova Türkiye'de yapılmıştı. Hatta sonraki aylarda İtalya'da da göstericiler sokaklarda büyük projeleri protesto ederken "biz bunları bir yerden biliyoruz" demedik bile.
Gezide gezenler nerelere dokunduklarını son Lufthansa kararında bir kez daha görebilirler. Gezinin yalancı medyasının on yıldır "ha battı ha batacak" diye yazıp durduğu Türk Hava Yolları'ndan bahsediyorum.
Hani panzerlerde kimyasal ilaç kullanılıyor diye feryat eden yalancı medyadan. Milleti galeyana getirmek için çırpınan medyadan...
Lufthansa Almanya-Türkiye uçuşlarında her geçen yıl pazarını THY'ye kaptırıyor. Önce ortaklık girişimleri ile konumunu korumaya çalıştı; olmadı.
Zaten transit uçuşların merkezi olan Frankfurt havaalanı da yakında 130 milyon yolcuya hizmet verecek İstanbul yeni havaalanına pazarını kaptırmak durumunda. Nasıl olmasın ki; İstanbul transit uçuşlarda 3 saatlik avantaj sağlıyor. Ve Taksim Platformu yeni havaalanına hayır demişti.
Lufthansa ortak mil kararını askıya aldı. Artık uçuş millerinin sadece yüzde 25'i yazılacaktı. Der Spiegel, Lufthansa'nın yolcu kaptırdığı için THY ile iş birliğinden pişman olduğunu yazdı. Spiegel'e göre THY ideal ortak olmaktan çıkmış Lufthansa için ciddi rakip konumuna gelmişti.
İşin bir sonraki adımı zaten Frankfurt havaalanının sorunuydu. Ve Lufthansa mart ayından sonra THY ile ortak uçuşları da askıya alacağını ilan etti.
Almanya ortaklı medyanın on yıldır içeriden yıkamadığı THY'yi şimdi de dışarıdan yıkmaya çalışanlar eklendi. Hem içeriden hem dışarıdan yıkılmak istenen THY'nin yeni dönemdeki sınavını açıkçası ben de çok merak ediyorum.
Ve son bir not: Bir şirket bu kadar saldırıya uğruyor ve bu kadar hızlı büyüyorsa özel sektör neden bu büyümeye ayak uyduramıyor? Veya uydu yapan Türkiye neden otomobil yapamıyor?
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.