Egea, Station Wagon perdesini de açıyor

A -
A +

ALİ ÇELİK - Tofaş'ın Bursa'da üretimini gerçekleştirdiği Egea projesinin üçüncü modeli olan Station Wagon, banttan inmeye başladı. Yerli pazarın yanı sıra Avrupa’nın ve dünyanın farklı bölgelerine ihraç edilecek Fiat Egea Station Wagon; 1.5 milyar dolarlık yatırımın, sedan ve hatchback modelinden sonraki son ürünü... Satışa başladığı günden itibaren hem iç piyasada hem dış piyasada ciddi talep gören Egea, kendi sınıfının standartlarını zorlayarak dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Her gün ayrı bir heyecan yaşıyoruz. Fiat Egea Station Wagon’un banta girmesi ile bir yıldan kısa sürede, üç yeni otomobil modelini devreye almış olduk" dedi. Egea ailesinin ürün geliştirme sürecinde 2 bin Tofaş ve Fiat Chrysler çalışanının birlikte görev aldığını, Tofaş mühendislerinin ise projede öncü rol oynadıklarını hatırlatan Cengiz Eroldu, şöyle devam etti: "Farklı pazarlar için ürün geliştirirken, Egea ailesinin küresel ürün yönetimini de üstlendik. 2023 yılına kadar toplam 1.3 milyon adedin üzerinde üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Fiat Egea Station Wagon’dan ise 2023 yılına kadar 200 bin adet üretecek, bunun da önemli bir bölümünü ihraç edeceğiz. Türkiye’de üretilen, tek yerli station wagon modeli ile Egea Ailesi’ni tamamladık. Bundan böyle en büyük hedefimiz, sürdürülebilir başarı için yüksek kalitede üretim yapmak. Aynı zamanda Ar-Ge ve teknoloji alanındaki çalışmalara hız kesmeden devam etmek. Sadece ürün teknolojisi değil, üretim teknolojilerinde de şirketimizi sürekli ileriye taşımamız gereken bir süreçteyiz."
Egea, Station Wagon perdesini de açıyor
Türkiye’de üretilecek C-HR iç tasarımıyla göz doldurdu
'Elmas mimarisi' temasını kullanan ve güçlü duruşuyla dikkat çeken Toyota C-HR için, Avrupa'da yılda 100 bin satış hedefleniyor
Cenevre Motor Show’da üretim versiyonu tanıtılan ve büyük beğeni toplayan Toyota C-HR’nin iç kabin tasarımı da, ilk kez Milano’da tanıtıldı. Yeni iç mekan, Toyota’nın sadece dışta değil, iç tasarımda da radikal değişikliğe gittiğini gösteriyor. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, "Heyecanla beklediğimiz C-HR, Corolla’dan sonra satışlarımızı ivmelendirecek en önemli modelimiz olacak. Önce kasım ayında Türkiye’de satışa sunacağımız yerli üretim Toyota C-HR için, yıllık 12-15 bin bandında bir satış hedefimiz var. Avrupa’da ise yılda 100 bin satış öngörülüyor” diye konuştu. Toyota, C-HR modeliyle hedef müşteri kitlesini, yeniliklere açık, teknolojiyi takip eden, sosyal hayatına önem veren, şehirli kullanıcılar olarak tanımlıyor. "Elmas mimarisi" temasını kullanan araç, kaslı çamurluklarıyla güçlü ve sağlam bir duruş ortaya koyuyor. Yerden yüksek duruşunu, akıcı ve "coupe" profiliyle tamamlıyor. Önde ince üst ızgarası ve aracın yanlarına doğru devam eden agresif görünümlü farlarıyla bakışları üzerinde topluyor. Arkada eğimli bir çizgi, geniş bagaj alanı, LED stop lambaları ve gizli kapı kolları dikkat çekiyor. Sürücü odaklı kabinde; her şeyi kontrol edebilen döner düğme, 8 inç dokunmatik multimedya ekran, ısıtmalı koltuklar, akıllı giriş ve çalıştırma sistemi, karartılmış arka ve yan arka camlar, deri döşemeler ve koltuklar öne çıkıyor.
Egea, Station Wagon perdesini de açıyor
SKODA 115 YILI GERİDE BIRAKTI
Skoda, motosporlarında 1901’de başladığı uzun soluklu motorsporları macerasında 115. yılını doldurdu. Otomobil üretiminde olduğu gibi motorsporlarında da köklü bir geçmişe sahip Skoda, ulusal ve uluslararası organizasyonlarda birçok şampiyonluk kazandı. 2015 yılında Fabia R5; WRC 2’de dört galibiyet ve birçok ulusal yarış zaferi elde etmeyi başardı.

MOTOSİKLETTE KAMPANYA
Yamaha; yüzde 0.49'dan başlayan faiz oranları, 36 aya varan taksit seçenekleri, kredi kartına da faizsiz 9 ay vade alternatifleri ile yaz kampanyası başlattı. 31 Temmuz’a kadar sürecek kampanya kapsamında Yamaha, 25 bin TL ile 70 bin TL fiyat aralığındaki ürünlerini tüketiciye sunuyor.

YENİ CITROEN C3
Gittiğiniz yolları çekip paylaşıyor
Citroen, 2002’den beri 3.5 milyondan fazla satılan küçük segmentteki başarılı modeli C3’ü tamamen yeniledi. Sınıfının en kapsamlı kişiselleştirme özelliklerini sunarak bireysel ifadeyi vurgulayan üçüncü nesil Citroen C3, yolculuk boyunca bütünleşik HD kamera vasıtasıyla çekilen fotoğrafları ve videoları paylaşmaya imkan tanıyan kamera (ConnectedCam) dahil, en son teknolojilerle donatıldı. Özel malzemeden üretilmiş koltuklar ile Citroen’in konfor standartları yeni bir seviyeye taşındı. 5 kapılı yeni Citroën C3; 3.99 metre uzunluğu, panoramik cam tavanı, geniş torpido gözü, cömert iç alanı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, 300 litrelik bagaj hacmi, 7 inch dokunmatik ekranı ile öne çıkıyor. Yeni C3, PureTech benzinli ve BlueHDi dizel motor seçenekleriyle satışa sunuluyor.

IX35 FUEL CELL
Hidrojen yakıtla 2500 km mesafe
Norveç’in Bergen şehrinden yola çıkan Hyundai ix35 hidrojen yakıt hücreli araçlar, toplam 2500 km yol katederek İtalya’nın Bolzano kentine ulaştı. Beş ülkeyi beş günde geçen araçlar, yolculuk sırasında sadece halka açık resmi hidrojen istasyonlarında dolum yaptılar. Hyundai ix35, Almanya otobanlarında maksimum olarak 170 km hıza ulaştı. Gelişmiş teknolojiyle üretilen ix35 Fuel Cell, sadece hidrojen ile çalışıyor. Yakıt hücreleri bu hidrojeni elektriğe dönüştürerek aracın hareket etmesini sağlıyor. İşlem sonucunda hidrojen ile oksijenin tepkimeye girmesi nedeniyle sadece su açığa çıkarak çevreye hiç zarar verilmiyor. Hyundai ix35 Fuel Cell, sürüş özellikleri ve performans bakımından standart 1.6 litrelik motor ile aynı tadı sunuyor.

KIA’NIN BAŞARISI
ABD'de kalitede zirveye yerleşti

KIA, dünyanın en prestijli araştırma kuruluşlarından biri olan J.D Power'ın "2016 İlk Kalite Değerlendirmesi"nde, ABD'deki 33 markayı geride bırakarak birinci oldu. KIA'nın bu yükselişi, Sportage ve Soul modellerinin göstermiş olduğu üstün performans sayesinde gerçekleşti. Öte yandan Rio, Cerato ve Sorento modellerinin her biri, kendi kategorisinde ilk üçte yer almayı başardı. KIA'nın ABD pazarındaki satışları istikrarlı bir biçimde artarak, yıllık 600 bin adetin üzerine çıktı. Pazardaki bu başarı, markanın gösterdiği performansı olumlu etkiledi. 30 yıldır yapılan J.D. Power raporu, 26 segmentten araç sahiplerinin geri bildirimlerinin analizi ile oluşuyor. Rapora, araç sahiplerinin ilk 90 günlük kullanımı sonunda bildirdikleri sürüş deneyimleri yön veriyor.

 

 

 

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.