Galoş muhalefeti

A -
A +
Türkiye gazetesindeki son iki yazım haber formatındaydı.
Yüzde 100 yerli ve millî elektrikli traktörlerle otomobilleri yazdım.
Geçen hafta cuma ve cumartesi günleri yayınlandı. Okuyucudan öyle ilgi gördü ki anlatılır gibi değil. İnsanımızın başarılara hasreti var. İHA ve SİHA’ların herkesi nasıl memnun ettiğini, millî savunma sanayimizin başarılarıyla nasıl gurur duyulduğunu gözlemliyoruz zaten.
Ama elektrikli otomobil ve traktörler daha da mühim, çünkü onların ekonomiye katkısı çok daha fazla olacak. Halkın gazetemizde çıkan yazıları, sosyal medyada on binlerce kere paylaşmasının sebebi bu.
Umutluyum ve son derece güzel gelişmelerin olacağı yönünde de haberler alıyorum.
Ama ilginç bir şey daha oluyor bu arada. Böylesine mühim ve millî bir gelişmeye, kendilerine muhalif diyen CHP’liler, HDP’liler tıpkı geçmişte atalarının Vecihi Hürkuş’a, Nuri Demirağ’a, Devrim otomobiline, Bozkurt lokomotifine yaptığı gibi tahrip bombaları atıyorlar. Yalanla, iftirayla, itibar suikastlarıyla ve sözümona alay ederek.
Bir örnek olay anlatayım, kararı siz verin.
Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli’nin talimatı üzerine Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürü Özkan Kayacan, benim yazılarımın yayınlanmasından iki gün önce, Tekirdağ vilayetindeki bir tarlada, hem yüzde 100 millî ve yerli, hem de yüzde 100 elektrikli olan traktörümüzün test sürüşünü yaptı.
Kayacan bu tanıtım esnasında elektrikli traktörümüzün özellikleri hakkında bilgi verdi. Köylünün 8 saatte yapacağı işi, bu traktörün, torkunun ve beygir gücünün yüksek olması nedeniyle nasıl üç saatte bitirdiğini, 7 liraya şarj olarak nasıl 8 saat çalıştığını anlattı tek tek.
Bu lansman için gazetecilerle birlikte bölge milletvekilleri de davetliydi.
Şimdi adını vermeyeceğim bir CHP milletvekili de oradaydı.
Tanıtım bittikten sonra bu CHP’li milletvekili yetkililere ve ilgili kişilere yaklaşıp bir sorusunun olduğunu söyledi. Buyurun dediler hâliyle.
“Acaba geçen temmuz ayında Cumhurbaşkanı bu traktörün tanıtımını yaparken neden galoş giydi?”
Şimdi okuyunca sizin içinizden geçenleri biliyorum ama yetkililer ona hak ettiği şekilde değil, usulünce gerekli cevabı verdiler.
Yüzyılın olayı bu. O kadar mühim bir konu ve sorulacak belki binlerce soru var ama adam “Galoş geyiği” yapmayı tercih ediyor.
Evet, bu kronik bir hastalık. Dolayısıyla da tedavileri çok zor.
Belki de CHP milletvekilinin sorusuna “Ayakkabılarına senin gibi çamur ve mikroplar bulaşmasın diye giymemiş olabilir” diye karşılık vermek var ama gereksiz. Çünkü bu çamurlar, bataklıktan besleniyorlar ve güç alıyorlar. Yapılacak en iyi iş onları bulundukları bataklığa mümkünse biraz daha itmeli.
 
BU DA YENİ OTOYOLLA İLGİLİ “MUHALEFET”
 
Şimdi anlatacaklarım da “muhalif gazeteci” profiline bir örnek.
Instagram’dan paylaşmış:
“Halkın paralarını yollara harcadılar. İstanbul-İzmir arasını hız sınırlarına uyarak 5 saatte katettim, 3,5 saat yalan. Ayrıca 500 lira tutuyor, Bursa’dan sonra mola verecek yer yok. Kısaca gitmeye değmez.”
Çarpıtılmış bilgiler artı yalanlar. Ne kadar kolay.
Oysa hakikat bambaşka. Rakamlar konuşsun o zaman.
1-Öncelikle verilen 3,5 saatlik süre İstanbul çıkışı ile İzmir girişi arasındaki süreyi ifade ediyor.
2-Ben bu arkadaşları tanıyorum, Şişli civarında oturuyorlar. Gündüz saatinde, örneğin saat 11.00 gibi çıktığınızda Osmangazi Köprüsü'nün girişine tam bir saatte geliyorsunuz. Bu 64 kilometrelik yola tekabül ediyor.
3-Oradan itibaren İzmir girişine gerçekten de 3-3,5 saatte varıyorsunuz ve İzmir’in içine vasıl oluşunuz ise yarım saati buluyor.
4-Denemeyle sabit, ödenen para 500 lira değil 258 lira.
5-Bursa’dan sonra bir mola yerinin bulunmadığı yalan, çünkü var. Yol yeni dediğimiz gibi ve başka mola yerleri de açılacak.
6-İstanbul-İzmir arası eski yolu daha uzun ve 8-9 saati buluyor. Molalarda vereceğin yemek paraları da üstüne kaymak olur. Tercih senin.
 
YENİ OTOYOL YERİNE HAVA YOLUYLA İZMİR’E GİDERSEN HÂLİN NİCE OLUR?
 
1-Uçak parası; yaz sezonunda erken rezervasyon yaptırırsan makul saatlerde ortalama 350 lira.
2-Şişli’den Sabiha Gökçen Havalimanı’na taksiyle 46,5 km ve 150 lira. Yolculuk süresi 53 dakika, trafiksiz. Eğer kendi aracınla gidersen harcayacağın yakıtı ve otopark ücretini söylemiyorum bile.
3-İzmir’e indikten sonra Adnan Menderes Havalimanı’ndan Karşıyaka’ya 46,3 km ve 175 lira. Varış süresi ise 67 dakika.
SONUÇBir kişi için harcanan toplam para 675 lira…
 
İSTANBUL-İZMİR ARASI UÇAKLA SEYAHAT SÜRESİ
 
1-Şişli’den Sabiha Gökçen iç hatlar girişe varış süren bir saat.
2-Zaten risk almamak için 1,5 saat önceden havalimanına varmış olmalısın.
3-Uçağın sıra bekleyişi, kalkışı, havada durma süresi, inişi 1,5 saat.
4-Uçaktan çıkış, valizleri bekleme süresi yarım saat.
5-Havalimanından çıktıktan sonra taksi bulup İzmir merkeze gidiş yaklaşık 1 saat.
Toplam 5 saat 30 dakika ve tabii iyimser bir bakış açısıyla.
Beğendiysen önden buyur.
Batı hayranlığıyla zedelenmiş beyinlere bir şey anlatmak zor ama insandan umudu kesmeyelim diye yazıyoruz işte...
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.