BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Hazır olun kalkıyoruz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile Irak Sivil Havacılık İdaresini temsil eden heyetler Irak’ın başkenti Bağdat’ta görüştü. Yürütülen ikili sivil havacılık müzakerelerinde, iki ülke arasındaki mevcut uçuş sayısının artırılması ve yeni uçuş rotalarının oluşturulmasına yönelik kararlar alındı. Mevcutta haftalık 116 olarak belirlenen karşılıklı sefer sayısı limitinin önemli bir artışla 195 olarak yeniden belirlendi. Böylelikle Türkiye’den operasyon gerçekleştirecek millî hava yolu kuruluşlarımıza ilave imkânlar oluşturuldu. Kapasitesi geliştirilen hatların başında ise, İstanbul-Bağdat, İstanbul-Erbil, Antalya-Bağdat ve Antalya-Erbil rotaları var. Ayrıca başkentler Ankara ve Bağdat arasında Türk tescilli taşıyıcılara haftalık 7 uçuş kapasitesi tanınması konusunda da resmî mutabakat sağlandı.

BREZİLYA İLE TEKNİKTE ANLAŞTIK
Türkiye ile Brezilya sivil havacılık otoriteleri, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı (ICAO) Dünya Havacılık Forumu’nda (IWAF/4) bir araya geldi. Taraflar,  uçuşa elverişlilik süreçlerinde karşılıklı tanıma ve sivil havacılıkta iş birliğinin geliştirilmesine yönelik Mutabakat Zaptı imzaladı. Buna göre, hava araçlarına ait uçuşa elverişlilik süreçlerinin her iki ülke tarafından karşılıklı olarak tanınması ve taraflarca sertifikalandırılmış ürünlerin kabul onayının kolaylaştırmasına yönelik anlaşmaya varıldı. Bu doğrultuda taraf ülke uzmanlarının eğitilmesi ve yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik bir dizi faaliyetler 2019 yılı içerisinde gerçekleştirilecek.

KIRGIZLARA UÇMAYI ÖĞRETİYORUZ
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı iş birliğinde Kırgızistan Sivil Havacılık Otoritesinde görevli uzmanlara eğitimler veriliyor. Özellikle yabancı hava araçlarına emniyet değerlendirmesi konusunda düzenlenen eğitimlerin yanı sıra katılımcılara risk yönetimi, ruhsatlandırma süreçlerinde uluslararası standartlar ile Avrupa Birliği ve Türkiye uygulamaları anlatılıyor. Kırgız uzmanlar, öğrendikleri teorik bilgilerin uygulamalarını deneyimlemeleri için İstanbul Atatürk Havalimanı’nda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından icra edilen denetim faaliyetlerine gözlemci statüsünde refakat etti. Programın sonunda ise, alınan teorik ve pratik eğitimin belgelendirilmesi amacıyla katılımcılara sertifika verildi.

Sahada staj imkânı
Millî havacılık, uzay ve savunma sistemleri üreticisi Türkiye Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ), stajyer mühendis programı için çok sayıdaki pozisyonda alım süreçlerini başlattı. Bu sayede mühendislik fakültesi 3’üncü, 4’üncü sınıf öğrencileri sahada deneyim fırsatı elde edecek. Stajyerler, haftada en az 1 gün çalışacak ve bu süre zarfından maaş alacak. Sigorta primleri de eğitim gördükleri yükseköğretim kurumu tarafından ödenecek.

A330-900’E onay çıktı
Dünyanın en büyük hava aracı üreticilerinden Airbus’ın yeni yıldızı A330-900, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) tarafından düzenlenen uçuşa elverişlilik sertifikalandırılmasını elde etti. Artık uçağın ticari operasyonlarına başlamasına engel teşkil edebilecek herhangi bir süreç kalmadı. A330-900 12 bin 100 km menzilli, 63,7 metre uzunluğunda ve 242 ton ağırlığında. Uçağın ilk teslimatı Portekiz’in ulusal bayrak taşıyıcı hava yolu işletmecisi olan TAP Portugal’a yapılacak.

***

KÖPEK BALIĞI TÜRKİYE'DE
Brezilyalı bölgesel uçak üreticisi Embraer’ın modernize edilerek verimlilik düzeyi geliştirilen E-Jet E2 ailesinin E190-E2 model “Profit Hunter (Kâr Avcısı)” Suudi Arabistan Cidde’den kalkarak İstanbul’a geldi. Köpek balığı gibi boyanmış olan uçak, özellikle kısa mesafeli ve düşük yolcu kapasiteli yurt içi uçuşlarda kullanılacak. Kısa ve dar pistlere rahatlıkla iniş-kalkış gerçekleştiren E190-E2, ülkemizdeki bölgesel hava yolu taşımacılığın gelişmesine büyük katkı sağlayacak.

***

KABİN MEMURU ARANIYOR
Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) üzerinden kabin memuru alınmasına yönelik ilan yayınlandı. Dünyayı gezerek para kazanmayı arzu edenlerin tercihi olan kabin memurluğu için gereken şartlar şu şekilde: En az lise diplomasına sahip 20 yaşından gün almış ve 34 yaşını aşmamış olmak. İyi derecede İngilizce konuşabilmek.  Ekstra olarak da; Almanca, İtalyanca, İspanyolca, Fransızca ve Flemenkçe dillerinden herhangi birinin bilinmesi.

***

Kir avcıları

Temizlik işçileri, her yerde olduğu gibi havalimanlarının da görünmeyen kahramanları. İstanbul Atatürk Havalimanında bu işi Türk Hava Yolları’nın (THY) alt kuruluşu olan Turkish Ground Services (TGS) yer hizmetleri şirketine bağlı 7 kişilik bir ekip yürütüyor. Ekip, yolcuların ayrılmasının ardından hemen uçağa taşınıyor. Âdeta zamanla yarışan emekçiler, rötar yaşanmaması için dar gövdeli uçakları 15, geniş gövdelileri ise 27 dakikada temizliyor. Ayrıca işçiler yolcuların unuttuğu eşyaları da tutanak altına alıyor. Yaklaşık 17 yıldır havalimanında çalışan ekip posta başı Âdem Can, yaptığı işi şöyle tanımlıyor: Biz misafirimizi nasıl evimizde ağırlıyorsak, uçakta da yolcunun rahat etmesi açısından aynı şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz. Çünkü kalite bir bütündür. Günde 12-13 uçağa hizmet veriyoruz. Yoğun geçen yaz döneminde ise bu sayı 18’i buluyor. Herhangi bir kir ya da leke gördüğümüzde anında müdahale ederiz.

 

 

 

  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
604536 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/erdal-dursun/604536.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT