BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Marka=Gelecek

Marka=Gelecek

Destek Patent A.Ş Genel Müdürü Yamankaradeniz, krizden tek gerçekçi çıkış yolunun ihracat olduğunu hatırlatarak, markasını oluşturanların geleceği kazanacağını vurguluyor.



Ülkemizde ihracatın son dönemde iyiden iyiye artan önemi karşısında marka ve patent konusu da önem kazandı. Bu alanda öncü kuruluş durumunda olan Destek Patent A.Ş Genel Müdürü Kemal Yamankaradeniz ile yaptığımız röportaja yer veriyoruz bu hafta. Konunun önemini çok iyi bilen, daha doğrusu yıllar önce kavrayıp altyapı hazırlıklarını başlatan Yamankaradeniz ile, ülkemiz ekonomisinde hayati derecede değeri bulunan marka ve patent konusunda duyduğu büyük heyecanı sizlerle paylaşıyoruz. Yürüttüğünüz faaliyeti ve ülkemiz açısından önemini kısaca aktarır mısınız? 1983 yılından itibaren firmaların isim tescilleri anlamında marka tescili ve yeni buluşların tescili demek olan patent işlemlerinin dosya hazırlama ve takibini yapmaktayız. Destek Patent A.Ş olarak bu konuda 6 şubeyle hizmet vermekteyiz. Marka ve patent konusunda iş dünyasının bilgilendirilmesi amacıyla seminer ve sempozyumlar düzenlemekteyiz. Ülkemizin kalkınmasında temel kriterlerden birini oluşturan buluşların sayısal anlamda artması için Ar-Ge faaliyetlerinin yoğunlaştırılması gerekiyor. Ülkemiz ihracatının artışında en önemli faktörlerden biri olan marka oluşturma konusunda, firmalara destek veriyoruz. Marka ve patent tescilinde tek yetkili merci olan Türk Patent Enstitüsü Başkanlığı’ndan yetki belgesi almış 20 vekil arkadaşımızla beraber toplam 85 personeli olan Destek Patent AŞ, kendi sektöründe ISO 9000 kalite belgesini alan ilk firmadır. Amacımız, yaptığımız işin sorumluluk ve değerininin bilinciyle işimizi yapmak. Ülkemizde marka ve patent belgesi alan firmaların artışıyla en çok ihtiyaç duyulan şey doğru bilgilendirme. Gerek yurt içi gerekse yurt dışında marka ve patent tescili yaptıracak firmaların işlemlerinin sağlıklı yürütülebilmesi için iyi bir altyapı oluşturmak için 18 yıldır hazırlık yapmaktayız. Farkımız, yenilikçilik... Firma olarak bizi farklı kılan unsurları şöyle sıralayabiliriz: ¥ Merkez ve diğer bürolar arası iş ve bilgi akışınının kesintisiz sağlandığı otomasyon ağı, ¥ Yerel anlamda hizmet vermek için başlattığımız şubeleşme çalışmaları, ¥ Üç ayda bir düzenli yayınlanan, sektörün ilk ve tek yayın organı ‘Patent ve Marka Dünyası’ dergimiz ¥ Müşteri memnuniyetini sağlamak için oluşturduğumuz kalite yönetim ekibi, ¥ Tüm personelin sürekli eğitime tabi tutulması, ¥ Yaptığı işe gönülden inanan bir ekip, ¥ Yurtdışı çalışmaları için ülkenin en iyilerinden seçilmiş vekiller grubu. 100-150 yıllık uluslararası şirketlerle rekabet elbette kolay değil. Avantajımız, genç ve dinamik ekibimiz. Marka ve patent tescilleri, 1995 yılından bu yana çıkarılan etkin mevzuat sonucu hergün gelişerek ve büyüyerek devam ediyor. Ülkemizin dahil olduğu uluslararası anlaşmalar marka ve patent işlemlerinin kolaylaşması ve globalleşmesi için önemli imkanlar ortaya koymuştur. Dolayısıyla, sanayicilerimiz ve işadamlarımız bugün markalarını ve patentlerini yurt dışında daha uygun maliyetle ve daha kısa zamanda tescil ettirme imkânına sahiptirler. Sonuç olarak, marka ve patent haklarının korunması yolunda önemli bir yaptırım gücü olan ülkemizde, taklitçilik büyük oranda önlenmiş ve yeniliklerin özendirilmesi için tedbirler ortaya konmuştur. Daha çok üretim ve daha çok yenilik ülkemizi krizden kurtaracak en önemli faktörlerdir. Yönetirken... Sabırlı olmalı, dinlemeli, olumlu olmalı, gerektiğinde hayır diyebilmeli, açık ve duyarlı olmalı, işten asla ödün vermemeli, ekibin önünde koşmalı, çok okumalı, eğitimi defalarca anlatmalı, sonucu kontrol etmeli ve işin takibini yapmalı. Kalite... Kalite değerdir. Üretilen ürünün ve hizmetin kaliteli olması işin gereğidir. Aksi takdirde o ürünün ve hizmetin herhangi bir anlamı olmayacaktır. Yeni yüzyılda en çok konuşulan kalite konusunun hedef kitlesini oluşturan müşteri artık kaliteden ödün istemiyor. Kaliteyi en çok etkileyen husus ise insan ve planlamadır. Kaliteli ürün ve hizmet ancak kaliteli insan ile üretilebilir. Kaliteli insanın zamanında yapacağı planlama.. Eğitim... Eğitim başarıya giden yolun başlangıcıdır. Bu nedenle, bir kısmın değil tüm ekibin eğitilmesi gereklidir. Gerek işle, gerekse genel kültürle ilgili eğitimler; yukarıda bahsettiğimiz kaliteli insan unsurunu ortaya çıkaracaktır. Bu konuda şirket içi değil, şirket dışından profesyonel eğitim şirketleriyle çalışmak mutlaka yararlı olacaktır. Biz de Destek Patent AŞ olarak İDEM Danışmanlık ve Eğitim şirketinden eğitim almaktayız. İşe gönülden katılım... İşe gönülden katılımın sağlanması, verimli çalışmanın en temel unsurudur. Gönülden, samimi ve inanarak yapılan çalışmalar iş üretkenliğini artıracak ve şirketi rakipleri karşısında güçlü kılacaktır. Gönülden çalışan bir ekip için hedef yakalamadan rahat etmek asla mümkün değildir. Şirketleri ve ülkeleri kalkındıran bu anlayışın ülkemizde de yaygınlaşmasını ümit etmekteyiz. İşte 2. Dünya Savaşı sonrası Almanya, Japonya’da ortaya çıkan gelişmeler bu anlayışın en açık örneklerini oluşturmaktadır. Profesyonellik Şirketlerin profesyonelleşmesi şirket kültürünün oluşturulmasındaki amaç, gelecek nesillere devredilecek bir şirket olmaktır. Şirketiyle bütünleşmiş profesyonel bir kadro ve şirket kültürünü kabul etmiş dinamik bir ekip, uzun ömürlü şirketler için vazgeçilmez unsurlardır. Ülkemizdeki bu nedenle uzun ömürlü şirket sayısı maalesef çok az sayıda. Bazı ülkelerde 100, 200, 300 yıllık şirketler kendi kategorilerinde lobiler oluştururken, ülkemizde sayılı şirketlerin azlığı ortadadır. Sebep, şirket kültürünün oluşmaması ve yönetimde gerçek anlamda profesyonel kadroların bulunmamasıdır. Gerçek anlamda diyorum zira, ülkemizdeki profesyonellik anlayışı maalesef dışarıdaki şirketlerin profesyonellik anlayışından çok farklı. Şirket kültürü oluşmadan kalıcı olmak mümkün değil.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT