BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dini açıdan kürtajın durumu

Dini açıdan kürtajın durumu

Doktorlar, dini bir kaygı duymadan rahatça dinden bahsedebiliyorlar. Biz de tıbbi kaygı duyarak tıptan bahsedelim. Kürtaj [curretage], kazımak demektir. Diş etlerindeki lezyonarı temizlemeye de kürtaj denir.



Doktorlar, dini bir kaygı duymadan rahatça dinden bahsedebiliyorlar. Biz de tıbbi kaygı duyarak tıptan bahsedelim. Kürtaj [curretage], kazımak demektir. Diş etlerindeki lezyonarı temizlemeye de kürtaj denir. Jinekolojide kürtaj, rahimdeki bir dokuyu kazıyarak almak demektir. Bu dokular gebelik ürünü veya tedavi maksatlı olabilir. Kanama bozukluklarında teşhis maksadı ile kısırlık araştırmaları için de kürtaj yapılabilir. Genel olarak, istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması maksadı ile yapılır. Ama kürtaj, bir doğum kontrol metodu değildir Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2.5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2.5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkânına ulaşmamış binlerce kadının gayri sıhhî metodlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir. O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasaya göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar hem kendi hem de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler. Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak câiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe olarak 40, kan pıhtısı olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir.) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dalıyı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (R. Muhtar) Dinimizde fakirlikten dolayı iyi bakamamak, besleyememek korkusu, kürtaj için özür olmaz. Müslümanların, çocuklarına din bilgisi öğretememek, İslâm terbiyesi ile yetiştirememek korkusu kürtaj için özür olur. Düşük veya kürtajda parmağı, ağzı veya burnu belli olursa, bütün çocuk doğurmuş gibi olur. Hiçbir yeri belli değilse, nifas olmaz. Fakat kan, 3 gün veya daha fazla akarsa ve hayzdan kesileli 15 gün veya daha çok olmuşsa, hayz olur. Eğer 3 günden az ise veya daha hayz kesileli 15 gün olmamış ise, hayz değil, istihazadır. İki âdet arasında en az 15 gün temizlik hali olur. Kan, en az 15 günlük temizlikten sonra gelip 3 günden önce kesildiğinde, namaz vaktinin sonu yaklaşıncaya kadar bekler. Sonra gusletmeden yalnızca abdest alıp, o namazı kılar ve önce kılmadıklarını kaza eder. O namazı kıldıktan sonra kan yine gelirse, namaz kılmaz. Yine kesilirse vaktin sonuna doğru abdest alıp, o namazı kılar ve kılmadıklarını kaza eder. 3 gün tamam oluncaya kadar böyle yapar. Üç gün kan gelip, normal âdet süresinden önce kesildiğinde, namaz vakti sonuna kadar bekler, kan görmezse gusledip, o namazı kılar. Kılmadıklarını kaza etmez. Normal âdet zamanı geçinceye kadar bekler. Sezaryen [caesarean] ile çocuk alınınca gelen kan Malikide nifas olmaz ise de, Hanefide nifastır.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT