BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kaliteli eğitim şart

Kaliteli eğitim şart

Anket sonucunda ortaya çıkan netice: İletişim eksikliği...



Ege Üniversitesi (EÜ) İletişim Fakültesi öğrencileri arasında yapılan bir ankette, öğrencilerin iletişimsizlikten yakındığı belirlendi. Anketi yöneten EÜ İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Ali Tamer Ürüm, anket sonuçlarının birbirinden ilginç ayrıntıları ortaya çıkardığını belirtti. Öğrencilerin, iletişim fakültelerinin yeniden yapılanmasını istediğini ifade eden Ürüm, ‘’öğrenciler, araştırma görevlileri ve öteki çalışanların fakülte yönetimine katılmasının sağlanması, öğretim üyelerinin çalışmalarının denetlenmesi ve desteklenmesi, okul içindeki etkinliklerin artırılmasını istiyorlar’’ dedi. Öğrencilerin, üniversitede karşılaşılan sorunların başlıcaları arasında iletişim yetersizliğini gösterdiklerini dile getiren Ürüm, şunları söyledi: ‘’İletişim yetersizliğinin yanısıra yemeklerin pahalı olması, yatırım eksikliği, ulaşım, ilericilik, ayrımcılık, eğitim sorunlarının dile getirileceği ortamların bulunmaması, demokratik tartışma ortamı, gelir dağılımındaki eşitsizlik gibi sorunları da ön plana çıkardılar. Çözüm önerisi olarak da, üniversitede yeniden ve demokratik yapılanmaya gidilmesini gösterdiler. Rektörlüğün bu sorunlara etkin çözümler üretmesini, uygulamasını ve üretim imkanlarının artırılmasını istediler. Fakülteler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi ve araştırmaların özendirilmesi gerektiğini ifade ettiler.’’ Ankete katılanların, en önemli sorunlar arasında ‘’öğrencilerle öğreticiler arasındaki iletişimsizlik’’ konusunu gösterdiğini bildiren Doç. Dr. Ürüm, şöyle devam etti: ‘’Bütçe ve ödenek yetersizliği, eski ve yetersiz teknolojinin kullanılması, iletişimle ilgili bilgi kaynaklarının yetersizliği, TV stüdyosunda araç gereç eksikliği, öğrencilerin önemsenmemesi ve yönetime katılmaması, öğrencilerin gösterdiği sorunlar arasında yer aldı. Çözüm olarak da köklü bir reform uygulanarak, yeniden yapılanmanın sistemsel olarak gerçekleştirilmesini gösterdiler.’’ Ankette, meslekle ilgili derslerin sayı ve süre olarak yetersiz olduğu, bunun da öğrenime olan ilgiyi azalttığı ve öğrenciyi eğitime yabancılaştırdığı öne sürüldü. Muhasebe, işletme ekonomisi, genel kültür, personel yönetimi gibi derslerin gereksiz olduğu, iletişimin kurumsal ve uygulamalı yönüyle ilgili derslerin verilmesi gerektiği kaydedildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT