BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vural’dan büyük hedef

Vural’dan büyük hedef

Ulaştırma Bakanı, “Marmaray, devreye girdiğinde 10 boğaz köprüsüne bedel olacak. Londra’dan kalkan bir tren Kırgızistan’a kadar direkt gidecek. Trenler otobüslerle rekabet edecek” dedi.



ANKARA-Ulaştırma Bakanı Oktay Vural halk arasında ‘Tüp geçit’ olarak bilinen Marmaray projesinin İstanbul trafiği için en ideal ve ekonomik bir proje olduğunu, faaliyete geçtiği zaman 10 boğaz köprüsünden daha fazla kapasiteyle hizmet vereceğini söyledi. Ankara, İzmir ve İstanbul arasındaki demiryolu güzergahında yapılacak rehabilitasyonlar ve hızlı tren projesiyle varış süresinin kısaltılacağını belirten Bakan Oktay Vural, mevcut projelerin bitirilmesiyle ülkemize hem stratejik hem de ekonomik yönden büyük bir katkı sağlanacağını ifade etti. 2.5 milyar dolara malolacak Gazetemiz Ankara Medya Grubunu ziyaret eden Ulaştırma Bakanı Oktay Vural, Marmaray ve demiryollarının rehabilitasyonu ile hızlı tren projesi çalışmaları hakkında detaylı bilgiler verdi. ‘Tüp Geçit’ projesi olarak bilinen Marmaray projesinin bir karayolu projesi olmadığına dikkat çeken Bakan Vural, “Bu proje bir demiryolu ağı projesidir. Asya ile Avrupa’yı direkt demiryolu ile bağlayacak bu proje ile Londra’dan kalkan tren hiç aktarma yapmadan ve güzergahını değiştirmeden Kırgızistan’a kadar gidecektir.” diye konuştu. Vural şöyle dedi: “Bu projenin üç önemli özelliği var. Birincisi çevre dostu bir projedir. Karadan geçiş olmayacaktır. Dolayısıyla çevre yollarına ihtiyaç olmadığı için İstanbul’un görünüşünü bozmayacaktır.İkincisi en az maliyeti olan bir projedir.Bu proje ile demiryollarının mevcut güzergahı kullanılacaktır. Taşıt trafiğine kapalı olacaktır.Herhangi bir kamulaştırma bedeli olmadığı için en ekonomik bir geçiş sağlayacaktır. Bu eksiklik değil demiryollarını kullanmak için bir amaçtır. Üçüncü özelliği İstanbul’un toplu ulaşımına bir çözüm getirecektir. Saatte 75-100 bin kişi bu imkandan yararlanacaktır. Yıl içinde proje hayata geçirilecek. 810 milyon dolara gerçekleştirilecek bu proje araçlarla birlikte 2.5 milyara dolara mal olacak.” Hızlı tren ve demiryollarının rehabilitasyonun gerçekleştirilmesi sonucunda Ankara, İstanbul, İzmir ve Eskişehir illerinin güzergahının 3-5 saat arasında kısalacağını belirten Bakan Vural, “Artık trenlerimiz de otobüslerle rekabet eder hale gelecek” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT