BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Alışverişte söz kadınların

Alışverişte söz kadınların

Aile için yapılan tüm alışverişlerde yüzde 80 oranında kadınların söz sahibi oldukları belirlendi.



NEW YORK- Aile için yapılan tüm alışverişlerde yüzde 80 oranında kadınların söz sahibi oldukları belirlendi. Evi güzelleştirmek amacıyla yapılan satın almaların yüzde 60-75’inde de söz sahibi olan kadınların, erkeklere oranla televizyon reklamlarını çok daha dikkatle izledikleri de tesbit edildi. Tüm bu gerçekler göz önüne alındığında, kadınlar satıcılar açısından asıl hedef kitleyi teşkil ediyorlar. Kadınların etkiledikleri alışveriş hacmi, ABD’de ulusal gelirin yüzde 66’sını oluşturuyor. Bu konu “Kadınlara Mal Pazarlama” adlı kitabın yazarı olan Martha Barletta tarafından da doğrulandı. ABD’de gerçekleştirilen bir araştırma ise, çalışan kadın sayısının 2001’de tüm işgücünün yüzde 47.1’ine ulaştığını ortaya koydu. Bu oran 1983’te yüzde 34.2 idi. Kadınların kazancı günümüzde, erkeklerinkinin yüzde 76’sına ulaşmış bulunuyor. Bu oran, 1979’da erkeklere oranla yüzde 63 düzeyindeydi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT