BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Reklamda gıda sektörü ilk sırada

Reklamda gıda sektörü ilk sırada

Gıda sektörü, 27 Ekim-24 Kasım 2003 tarihleri arasında en fazla reklam veren sektör oldu. MTM Medya Takip Merkezi’nin TV reklam takibi sonuçlarına göre, bir aylık süreçte, 12 TV kanalı tam 36 bin 820 adet ve yaklaşık 207 saat gıda reklamı yayınladı.



İSTANBUL (İHA) - Gıda sektörü, 27 Ekim-24 Kasım 2003 tarihleri arasında en fazla reklam veren sektör oldu. MTM Medya Takip Merkezi’nin TV reklam takibi sonuçlarına göre, bir aylık süreçte, 12 TV kanalı tam 36 bin 820 adet ve yaklaşık 207 saat gıda reklamı yayınladı. Bu reklamlar, kanallar için toplam 201 milyon dolarlık reklam değeri oluşturdu. Sadece 4 firma; Ülker Gıda, Eti Gıda, Sütaş ve Coca Cola Company, 12 TV kanalında ulaşılan toplam ekonomik değerin yüzde 40’ını gerçekleştirdi. Ay boyunca, Dardanel’in “kısa ama sık “ reklam stratejisi, gıdanın en çok reklam veren sektörünün, 6 bin 160 adet reklamla “konserve” olmasını sağladı. En uzun süreyle izlenen reklamlar, yaklaşık 37 saat ile “soğuk içecek” reklamları olurken, en büyük reklam değeri oluşturan da 35 milyon 415 bin 648 dolarla “bisküvi/kek” reklamları oldu. Gıda sektöründe, en fazla reklamı yayınlanan ürün 5 bin 770 adetle Dardanel Ton olurken, onu 2 bin 724 adetle Kristal Kola, bin 775 adetle de Coca Cola takip etti. 12 TV kanalında, yaklaşık 22 saatle, en uzun süreli izlenen reklamlar arasında Coca Cola birinci sırayı alırken, onu yaklaşık 15 saatle Sütaş, 11’er saatle Eti ve Kent reklamları takip etti. Ramazan ayı süresince en fazla reklam değeri oluşturan ürün 16 milyon 800 bin 810 dolarla Coca Cola oldu. Sütaş, 16 milyon 399 bin 315 dolarlık reklam değeriyle Coca Cola’yı yakın ara takip etti. 12 milyon 587 bin 254 dolarlık reklam değeriyle Ülker üçüncü sırada yer aldı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104001
    % -1.26
  • 3.5061
    % 0.96
  • 4.1839
    % 0.36
  • 4.7509
    % 0.47
  • 145.618
    % -0.67
 
 
 
 
 
KAPAT