BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomotive kar freni ( Otomobil Dünyası - Ahmet Enes Demiray)

Otomotive kar freni ( Otomobil Dünyası - Ahmet Enes Demiray)

Geçtiğimiz yıl başarılı sonuçlara imza atan otomotiv sektörü, senenin ilk ayında sert kış ve tatiller sebebiyle 2004’ün aynı dönemine göre %38 geriledi.



Geçtiğimiz yıl hurda teşviki, cazip kampanyalar ve yaşanan istikrar ortamıyla başarılı sonuçlara imza atan otomotiv sektörü, bu yıla düşüşle başladı. Hem hava şartlarının hem de hurda indiriminin sona ermesi sebebiyle mola veren sektör, durumu yine ihracatla kurtardı. Sektördeki gerilemenin diğer bir sebebi de yeni vergi artışı beklentisinden kaynaklandı. Ancak sektör temsilcilerine göre bu duraksama endişe oluşturacak bir seviyede değil. Yeşilköy CNR Expo’da açılan 2. El Otomobil Fuarı’nda görüşünü aldığımız Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, zaten kış mevsiminde otomotivin durgun olduğunu belirterek önemli olanın bundan sonraki dönemler olduğuna dikkat çekti. Otomotiv Sanayii Derneği’nin (OSD) açıkladığı 2005 yılı Ocak ayı verilerine göre ise, iç pazardaki toplam taşıt araç satışları 24 bin 300 adet olarak gerçekleşti ve geçen yılın Ocak ayına göre toplam pazar yüzde 38 oranında daraldı. Ocak ayında otomobil düşüş yerli otomobil satışlarında yüzde 63, ithal otomobil satışlarında yüzde 51seviyesinde oldu. Otomobil satışlarında 8 bin 295 adetle ithalatın pazar payı yüzde 72, hafif ticari araç satışlarındaki ithalat payı ise 4 bin 380 adet ile yüzde 42 oldu. İhracat %2 arttı Ocak ayında toplam motorlu araç üretimi 2004 Ocak ayına göre yüzde 3 oranında düşüşle 56 bin 208 adete gerilerken, traktör hariç toplam taşıt araçları üretimi yüzde 2’lik daralmayla 54 bin 73 adet oldu. Bu dönemde otomobil üretimi geçen yıla göre yüzde 18 azalarak 27 bin 235 adet olarak gerçekleşti. Kamyonette yüzde 27, büyük kamyonda yüzde 21, minibüste yüzde 9, küçük kamyonda yüzde 8’lik azalma görülürken, otobüste yüzde 32 ve midibüste yüzde 39’luk artış yaşandı. Traktörde ise yüzde 30’luk düşüşle 2 bin adetlik üretim gerçekleşti. İlk ayın şampiyonu Ford 2005 Ocak ayında toplam motorlu araç ihracatı ise yüzde 2 arttı. Üretimin yüzde 69’unu oluşturan 37 bin 567 bin adet araç ihraç edildi. Ocakta otomobil ihracatı yüzde 19 gerilemeyle 19 bin 510 adete düşerken, ticari araç ihracatı yüzde 46’lık artışla 17 bin 436 adete yükseldi. Bu dönemde toplam 36 bin 385 olan hafif araç ihracatında Ford Otosan 11 bin 59 adetle ilk sırada yer aldı. Toyota 10 bin 293 adetle ikinci oldu. Bunu 6 bin 631 adetle Tofaş, 5 bin 408 adetle Oyak Renault izledi. Yeni Citroen C6 görücüye çıktı Citroen C6 nihayet gün ışığına çıktı. Geçmişteki büyük cüsseli Citroen modellerine benzeyen otomobil teknolojinin tüm yeniliklerini bünyesinde barındırıyor. Klasik Citroen’lerin modernize edilerek günümüze ulaşmış bir devamı özelliğini taşıyan yeni C6, keskin ve sivri hatlarıyla dikkat çekiyor. C6’da şu özellikler göze çarpıyor: Head-up display (ön cama yansıtılan ışıklı bilgi ekranı), ilk kez bir Citroen modelinde görev yapan 208 HP’lik V6 HDI dizel motor, değişken amortisör sertliğine sahip aktif süspansiyon, markanın diğer modellerinde de görev yapan kontrolsüz serit değişimi uyarı sistemi ve yola göre yön değiştiren xenon farlar. Citroen C6’nın iç mekanında ise hacim ve konfor ön plana çıkartılıyor. Bu iki önemli özellik, ergonomik kokpit, başarılı yerleşime sahip kumanda elemanları, kaliteli malzeme ve ergonomik koltuklarla destekleniyor. Mini Cooper yine birinci Otomobil dergisi “Auto, Motor und Sport” okuyucuları arasında düzenlenen oylamada Mini Cooper, beşinci kez kendi sınıfında en iyi ithal otomobil seçildi ve arka arkaya dördüncü kez A kategorisinde (küçük otomobiller) genel sıralamada birinciliği elde etti. Mini, sıralamada okuyucu oylarının yüzde 43.8’ini (ikinci sırayı alan otomobilin toplamış olduğu yüzde 21.3 oranındaki oyun iki katından daha fazla) elde etti. Bu arada Mini Cooper S ve S Cabrio için altı ileri otomatik şanzıman Mini’nin satışlarını 2004 yılında rekor sayıya ulaştı. Dünya çapında 70’ten fazla ülkede 184 bin 357 adet Mini Cooper satıldı. Parola; güvenlik ve konfor Renault, Yeni Laguna’yı 54. Amsterdam Fuarı’nda lanse ediyor. D segmentinin en çekici ürün seçeneklerinden birini sunan Yeni Laguna, konfor artırıcı yeni teknolojilerden yararlanıyor. Yeni Laguna çok sayıda teknik yenilik sunuyor. Renault, ilk jenerasyon Laguna ile güvenlik konusunda bir standart oluşturmuştu. Yeni Laguna bu alanda daha da ileri gidiyor ve Avrupa’da kendi sınıfındaki rakipleriyle arasını biraz daha açıyor. Yeni Laguna’da emniyet kemerleri ve hava yastıklarından oluşan tutma sistemleri, yol tutuşu ve daha hassas parametrelerin uyarlandığı elektronik ABS ve ESP sistemleriyle fren sistemi daha da geliştirildi. Yeni modelde sekiz hava yastığından oluşan üçüncü nesil Renault Koruma Sistemi bulunuyor. Yeni Laguna’da, piyasaya sunulacağı ülkelere göre, tüketiciler dört benzinli motor seçeneği arasından tercihte bulunabilecekler. 115 bg güç üreten 1.6 c.c. 16v, 135 bg gücündeki 2.0 c.c. 16v, gücü 170 bg’ye çıkarılmış olan 2.0 T ve 210 bg güç sunan V6 3.024v. Yeni Laguna’nın Dizel gamında ise güç düzeyleri ülkelere göre 95 ile 150bg arasında değişen 1.9dCi ve 2.2dCi motor seçenekleri bulunuyor. İç mekanda ise, detay işçiliğe özen gösterildi. Ön panelin yeni tasarımı ve malzemeleri, iç mekanda birleşme hatlarının kalitesi ve yeni teknolojilerin araca uyarlanmasındaki başarı, otomobilde kalite konusunda çok titiz çalışmalar yapıldığını gösteriyor. Yeni Laguna’da oldukça modern döşemeler kullanıldı ve kadife yerine yumuşak dokunuşlu ikro-elyaf kumaşlar tercih edildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT