BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hazır giyim Çin’e rağmen sevindirdi

Hazır giyim Çin’e rağmen sevindirdi

Kâbus haline gelen Çin mallarına rağmen ihracatta liderliğini korumayı başaran sektör, geçtiğimiz yıla göre ihracatını %9 oranında artırdı



İSTANBUL- Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü 2005 yılının ilk altı aylık döneminde 6.85 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleştirdi. İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından hazırlanan rapora göre, hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.7 oranında artış sağladı. Rapora göre, İspanya, İtalya, Yunanistan ve Portekiz gibi Avrupa’nın başlıca hazır giyim ve konfeksiyon üretici ve ihracatçılarına yapılan ihracattaki artış yüzde 27-44 arasında değişen oranlarda gerçekleşirken, ihraç birim fiyatları da yükseldi. Denim (kot) pantolon sektörünün, dokuma konfeksiyon ihracatı içindeki payı yüzde 29’a yükselirken, bu sektörde 705 milyon dolar ihracat gerçekleşti. İhracat AB ülkelerine Rapora göre Türkiye’nin en fazla denim pantolon ihraç ettiği ülkelerin başında Almanya, İngiltere, Rusya, Avrupa Serbest Bölgesi ve Hollanda geliyor. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü ihracatta ilk sıradaki yerini korurken, 2005 yılının ilk yarısında, AB ülkelerine yapılan ihracatta yüzde 9.6, diğer bütün ülke gruplarında da yüzde 17.8 ile yüzde 50 arasında artış yaşandı. Rapora göre, ABD, İsviçre, Japonya, Kanada, Meksika, Norveç gibi ülkelerin yer aldığı diğer OECD ülkelerine ihracat yüzde 6.5 oranında düştü. Çin’e ‘Türkiye seddi’ İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yaptığı değerlendirmede, sektörlerinin Türkiye’nin ihracat liderliğini sürdürdüğünü belirterek, tüm dünyanın bir milat olarak değerlendirdiği 2005 Çin sendromuna karşı sektör olarak gösterdikleri güçlü direncin bir başarı olduğunu vurguladı. Sektörel dayanışmanın örneğini oluşturan İstanbul deklarasyonu çerçevesinde yaptıkları uluslararası mücadeleyle sektör adına çok önemli avantajlar sağlandığını ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, yurt dışında sağlanan bu kazanımların yurt içinde yeterli tedbirlerin alınamaması sebebiyle hak ettikleri desteğe dönüştürülemediğini kaydetti. Süleyman Orakçıoğlu, bütün olumsuzluklara karşılık sektörün, ihracatının yüzde 76’sını AB gibi gelişmiş ülkeler topluluğuna gerçekleştirmesi ve bunu dünya ölçeğinde genişletmesinin, katma değeri yüksek ürünler ihracatının istikrarlı şekilde yükseltilmesi gibi başarıları sürdürdüğünü bildirdi. Ana hedef moda Hazır giyim sektörünün son derece önemli stratejik bir dönem içinde olduğunu belirten İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, sektörde değişim ve gelişim sürecinin sürdüğünü hatırlatarak, sektörün ana hedefinin hazır giyim endüstrisinden moda endüstrisine geçmek olduğunu vurguladı. Bu hedefe uygun gelişmelerin raporda da kendini gösterdiğini ifade eden Süleyman Orakçıoğlu, “Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracat birim fiyatlarının çok sayıdaki ürün grubunda arttığı görülüyor. Bu da, yeni rekabet ortamında sektörün en güçlü yönünün, yüksek katma değerli mallar olduğu şeklinde değerlendiriliyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT