BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ulaşıma çağ atlatıyoruz

Ulaşıma çağ atlatıyoruz

“Asrın rüyası denilen Boğaz’a tüpgeçit (Marmaray) projesi için kazmayı vurduk. İstanbullu Marmaray’la Üsküdar’dan Eminönü’ne artık 4 dakikada geçecek. Havacılığı rekabete açtık, bilet fiyatları 50-60 YTL’ye indi. Hakkari’den Edirne’ye kadar bütün okulları internete bağladık.”



> Sinan Çetin ANKARA- Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, göreve başladığı günden bu yana geçen sürede ulaştırma ve iletişimde ‘atılım dönemi’ yaşandığını, yıllardır biriken ve çözülmeyen problemlerin sona erdiğini belirterek, “Biz ulaştırmada 50 yılda yapılmayanları 3 yıla sığdırdık” dedi. Bakanlığının 3 yılını gazetemize değerlendiren Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, başta karayolu taşımacılığı olmak üzere, demir, deniz ve hava yollarında 50 yılda yapılmayan çalışmaların, reform özelliğindeki dev adımlarla kendi Bakanlığı döneminde gerçekleştirildiğini söyledi. Bakan Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanlığı görevine geldiği günden itibaren hayata geçirilen ve devam etmekte olan hizmetlerinin bazılarını şöyle sıraladı: Kara Ulaştırma Kanunu Türkiye Cumhuriyeti’nin tarihinde ilk defa kendi döneminde ‘Kara Ulaştırma Kanunu’ çıkarıldığına dikkat çeken Binali Yıldırım, şunları söyledi: “Kanunun üç temel hedefi var. Mevcut atıl kapasiteyi azaltarak belirli sürede bitirmek. Mesleki saygınlığa sahip, organize olmuş verimli işletmelerin oluşturulmasını sağlamak ve bireysel taşımacılık yerine kurumsallaşmış bir taşmacılık sistemini yerleştirmek. AB’nin şu anda uyguladığı ve kendisine üye ülkelerden istediği esasları, bu kanun ile uygulamaya koyduk. Kanun ile gelişigüzel çalışmaları ve düzensizlikleri ortadan kaldırarak bütün araçlar kayıt altına alınıyor. Böylece, Türkiye’nin 10 yılda yüzde 70’i kara, yüzde 30’u deniz, demir ve hava yolu taşımacılığı payına sahip olmasını sağlayacağız. Bu fevkalade bir dönüşüm oranı olacak. Sektörler arasındaki uçurumu kapatacağız. Ayrıca sektöre yeni gireceklere, 10 milyar lira gibi yüksek teminat, 25 ton kapasite, araç yaşı şeklinde önemli şartlar getirdik burada amaç en kısa süre içerisinde 22 yaş üzerindeki araçları trafikten çekmektir.” Ankara-İstanbul 3 saat Yine ayrıca yolcu taşımacılığında bedeni ve maddi zararların karşılanması amacıyla ‘Zorunlu Karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk Sigortası’nın getirildiğini anlatan Bakan Binali Yıldırım, “Bir diğer yeni uygulama ise otobüslerde her 10 koltukta bir boyun korsesi koyma zorunluluğudur. Bir başka uygulama da kamyonların kasalarının belirli bir takvim içinde kapalı hale getirilip açık taşımacılığı önleyeceğiz” şeklinde konuştu. Yıllardır Türkiye’nin özlemi olan Ankara-İstanbul arası hızlı tren projesine de kendi döneminde start verildiğini anlatan Bakan Binali Yıldırım şöyle devam etti: “Proje tamamlandığında halen 6 saat 30 dakika olan Ankara-İstanbul arası, normal trenlerle 5 saate, yeni hızlı tren setlerinin devreye girmesiyle 3 saat 10 dakikaya inecek. Türk insanı 2006 yılının bu aylarında Ankara’dan Eskişehir’e 1 saatte seyahat edebilecek. Eskişehir-İstanbul arasındaki hattın ihale çalışması bitirildi. Diğer taraftan Konya-Ankara arasındaki ulaşım süresini 1 saate indirecek olan ‘Hızlı Tren Projesi’nin ihalesine de önümüzdeki günlerde çıkacağız. Her okula internet Türk Telekom ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında “MEB İnternete Erişim Projesi Protokolü” imzalandığını hatırlatan Binali Yıldırım, “Bilgi toplumu olma yolundaki Türkiye için önemli bir aşama olan bu proje kapsamında, 43.700 okula hızlı ADSL internet bağlantısı kurduk. Sayın Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın da dediği gibi Hakkari’nin bir köyünde bulunan okulda internet var. Çağdaş Türkiye yolunda hızla ilerliyoruz. Öğrenciler bir tuş ile dünyaya bağlanıyorlar. > Uçakla yolculuk lüks olmaktan çıktı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Her Türk vatandaşı hayatında en az bir kere uçağa binecek” sloganıyla başlatılan “Bölgesel Hava Taşımacılığı” projesiyle, vatandaşın otobüs fiyatına yakın bir ücretle uçak yolculuğu yapabilir hale geldiğini anlattı. Binali Yıldırım şöyle devam etti: “Havacılıkla ilgili vergilerde yapılan indirimler ve meydan hizmet ücretlerinin aşağı çekilmesi, iç hat uçak yolculuğunda ciddi artışa yol açtı. Vatandaşımız İstanbul’dan Kars’a Van’a Diyarbakır’a, Ankara’ya, Trabzon’a, Antalya’ya 60-70 YTL’ye uçtular. THY dahil olmak üzere özel hava yollarıyla birlikte 9 milyon 500 bin insanımız fazladan bir uçuş yaptı. Ayrıca, 550 trilyonluk ciro sağlayan proje ile devlet 180 trilyon liralık Katma Değer Vergisi elde etti.” Katıldığı çeşitli etkinliklerle havacılığa olan ilginin artmasına sebep olan Yıldırım, “Bölgesel Hava Taşımacılığı” projesiyle vatandaşın otobüs fiyatına yakın bir ücretle uçak yolculuğu yapabilir hale geldiğine dikkat çekti. > Üsküdar Eminönü arası 4 dakika Asrın projesi Marmaray ile yüzyıllık bir rüyanın gerçekleşeceğine dikkat çeken Bakan Binali Yıldırım, “Söz konusu projenin ilk etabı olan Boğaz Tüp Geçişi inşaatına da yine benim dönemimde başlandı. Proje tamamlandığında vatandaşlar Üsküdar’dan, Eminönü’ne denizin altından 4 dakikada geçmiş olacak” dedi. Binali Yıldırım, Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri projesiyle de, boğazlardan her türlü geminin güvenle geçtiğini anlattı. İstanbul Boğazı’nı tüp geçitle birbirine bağlayacak olan Marmaray Projesi’nin temeli, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Dışişleri Bakanı Abdullah Gül ve diğer bakanlar ile projeyi yürütecek olan Japon firmasının yetkilileri tarafından atılmıştı. > Denizcilikte yeni dönem Denizcilik sektöründe yıllardır konuşulan ancak bir türlü hayata geçirilemeyen çok sayıda projenin hayata geçirildiğini anlatan Bakan Binali Yıldırım, “Deniz taşımacılığının geliştirilmesi yolunda devrim özelliği taşıyan, kabotaj hattında çalışan gemiler ile balıkçı teknelerine “Vergisiz Yakıt” verilmesi projesi uygulamaya konuldu. Böylece ÖTV tahsil edilmemek suretiyle sektöre ciddi bir destek sağlandı” şeklinde konuştu. “Bakanlığım döneminde Türkiye’nin denizcilik sektörü AB standartlarını yakalamaya başladı” diyen Bakan Binali Yıldırım şöyle devam etti: “Bunun göstergesi de bir dönem ülkemiz gemilerinin karanlık günler yaşamasına sebep olan Avrupa limanlarında alıkonmaları oranının yarı yarıya düşmesi. 2003’te yabancı limanlarda tutulan gemi sayısı 151’di. 2004’te bu sayıyı 75’e düşürdük. Bu yılın ilk döneminde ise 16’ya geriledi. Yıl sonuna kadar 25’i geçmeyiz. Türkiye tekrar beyaz listeye girdi.” Tersanelerimizde yer yok!.. Türk gemi inşa sanayinin son yıllarda gösterdiği büyük atılımlar ile AB’nin gemi inşa sanayi üssü olma yolunda hızla ilerlediğine dikkat çeken Binali Yıldırım “AB ülkelerinden tersanelerimize çok büyük talep var. Tuzla tersanemiz 2009 yılına kadar dolu. 2 milyar 400 milyon dolar değerinde 220 inşa projesi gerçekleştirildi. Tersanelerimiz 3 yıllık doluluk oranına ulaştı. Tersane yatırımlarımızda sağlanılan başarı Türkiye’nin AB’nin gemi inşa üssü olacağını gösteriyor. Ayrıca Türkiye gerçekleştirilen yat inşa sanayisiyle de başarılara imzalar atıyorlar ve bugün büyük yat inşasında dünya 3’üncüsü ülkeyiz” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 116856
    % 0.23
  • 3.7716
    % -0.91
  • 4.6151
    % -0.97
  • 5.2351
    % -0.93
  • 161.284
    % -1.05
 
 
 
 
 
KAPAT