BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turizmde tanıtım seferberliği

Turizmde tanıtım seferberliği

Turizm Bakanı Ahmet Tan, sektörde yaşanan sıkıntıların aşılması için tanıtma faaliyetlerinin artarak sürdüğünü belirterek, hava sıcaklığının yükselmesiyle turist sayısının artacağını ifade etti



Türkiye’ye gelen turist sayısının 1999’un ilk dört ayında 1.5 milyonu aştığı bildirildi. Turizm Bakanı Ahmet Tan, sektörde yaşanan sıkıntıların aşılması için tanıtma faaliyetlerinin artarak sürdüğünü belirterek, hava sıcaklığının yükselmesiyle turist sayısının da artacağını ifade etti. Turizm Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği’nden yapılan açıklamaya göre, bu yılın Ocak-Nisan döneminde Türkiye’ye 1 milyon 563 bin 446 turist geldi. Geçen yıl ise aynı dönemde 1 milyon 836 bin 797 kişi Türkiye’yi ziyaret etmişti. Türkiye’ye bu yıl en fazla OECD ülkelerinden turist geldi. OECD ülkelerinden 748 bin 880 kişi Türkiye’yi ziyaret ederek, gelen turistlerin yüzde 47.8’ini oluşturdu. Doğu Avrupa ülkelerinden de 561 bin 57 turist Türkiye’ye geldi. Türkiye’ye en fazla turisti Almanya gönderdi. Almanya’dan 307 bin 313, BDT’den 253 bin 568, Romanya’dan 154 bin 977 turist Türkiye’ye ziyarette bulundu. Romanya’yı İran, ABD, Fransa, İngiltere ve Bulgaristan izledi. Almanya, Avustralya, Finlandiya, Hollanda’dan geçen yılın ilk dört ayına oranla Türkiye’ye gelen turist sayılarında düşüş görüldü. Ancak, Danimarka’dan gelen turist sayısında yüzde 7.97, İngiltere’den gelen turist sayısında yüzde 10.23, İzlanda’dan gelen turist sayısında da yüzde 45.2 oranında artış oldu. ABD’li turistlerin sayısı yüzde 6.5 oranında artarken, Japonya’dan gelenlerin sayısı da yüzde 33 oranında arttı. TANITIM ETKİNLİKLERİ Turizm Bakanı Tan, bu yılın ilk dört ayındaki rakamları değerlendirdi. Turist sayısındaki düşüşün geçen yıla göre yüzde 15 civarında olduğunu belirten Tan, bu yıl turist sayısı bakımından Ocak ve Şubat aylarına iyi başlandığını ifade etti. Sektörde yaşanan sıkıntıların aşılması için tanıtma faaliyetlerinin artırılarak sürdüğünü bildiren Tan, Bakanlığın 20 ülkede bulunan 23 tanıtma, müşavirlik ve ataşeliklerinin, tanıtma faaliyetlerine ağırlık verdiğini kaydetti. Turizmde yaşanan sıkıntıların geçen hafta Milli Güvenlik Kurulu’nda görüşülmesinin ardından Maliye Bakanlığı’ndan alınan 1 trilyon liranın, afiş ve ilan için kullanıldığını belirten Tan, Japonya’dan ABD’ye, Avustralya’dan Norveç’e kadar seyahat dergileri ve televizyonlarda Türkiye’nin tanıtımına yönelik kampanyalar başlatıldığını açıkladı. İngiltere’de 5 bin seyahat acentesinin vitrinlerinin, Türkiye’yi tanıtan afişlerle donatıldığını, Rusya’da bilboard ve afişlerle ek tanıtım kampanyası başlatıldığını kaydeden Tan, Almanya’da bulunan 35 bin seyahat acentesinin üye olduğu “Start Web” sitesine Türkiye’nin tanıtımı ve güvenliği ile ilgili sayfalar açıldığını ifade etti. Almanya’da 23 radyoda Türkiye’yi tanıtan “Spot Reklam Kampanyası” başlatıldığını bildiren Tan, Almanya’da ayrıca, tren istasyonları girişine 40 metrekarelik dev bez afişler asıldığını belirtti. Bakan Tan, Turizm Bakanlığı’nın tanıtım çalışmaları çerçevesinde 1999 yılının ilk 4 ayında yabancı basın mensupları, tur operatörleri ve bulundukları ülkede önemli konuma sahip 280 kişi ile Türk Hava Yolları’nın desteğinde 300 kişinin daha Türkiye’de ağırlandığını kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT