BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Medyada kadın cinsiyetçiliğine son kampanyası

Medyada kadın cinsiyetçiliğine son kampanyası

23 kadın grubunun girişimiyle kurulan MEDİZ (Kadınları medyada izleme grubu), 25 Nisan-25 Mayıs tarihleri arasında “Medyada cinsiyetçiliğe son” kampanyası başlatmış. Haydi hayırlısı diyelim!



23 kadın grubunun girişimiyle kurulan MEDİZ (Kadınları medyada izleme grubu), 25 Nisan-25 Mayıs tarihleri arasında “Medyada cinsiyetçiliğe son” kampanyası başlatmış. Haydi hayırlısı diyelim! Kampanya çerçevesinde 3-4 Mayıs tarihleri arasında Bilgi Üniversitesi’nde bu konuda konferans tertiplendi. Davetli olduğum halde, önceden tasarlanmış başka işlerimin olması sebebiyle (çok istememe rağmen) konferansı izleyemedim. Bu kampanyanın amaçlarının başında kadının medyada cinsel nesne olarak sunulmasını, magazin malzemesi olarak kullanılmasını engellemek, medyada çeşitli becerileri ve uzmanlık yönleriyle hak ettiği yerlere yerleşmesini sağlamak geliyor. Bu olumlu girişimi desteklemekle beraber içimden bir şarkıdan aldığım ilhamla şöyle söylemek geliyor: “Şimdi soruyorum büküp boynumu/Daha önceleri neredeydiniz?” Yıllar yılı birtakım popüler gazetelerin baş ve arka sayfalarının tepelerinde yarı çıplak kadın resimleri ülkenin önemli sorunlarını vurgulayan manşetlerin üstünde yer almadı mı? Yine aynı gazetelere konuşlandırılmış genç yazar hanımcıklar, mahrem ilişkilerini, cinsiyetçiliği ön plana çıkaran yazılar yazmadılar mı? Birtakım mankenler, şarkıcılar hünerlerinden ziyade ayyuka çıkan aşk (?) ilişkileriyle magazin malzemesi olmaya rıza göstermediler mi? Her şeyi tüketmeye yönelik çarpık kapitalist sistemde sorumsuz medya, akıl ve becerileriyle saygın bir konuma gelen kadınları görmezlikten gelip; gereğinden fazla açılıp saçılarak, cinsiyetini ön plana çıkararak şöhreti yakalamaya çalışan, kadınlığını kullanan zavallıları ön plana çıkarma gayreti içinde olmadı mı? Hasılı medyadan algılanan kadın imajı iç açıcı ve güven sağlayıcı değil. Bu durumda iktidar sahipleri onları iktidara ortak etmeye yanaşırlar mı? Sorular sorular... Ve de hiç iç açıcı olmayan cevaplar. MEDİZ, önce kadınlar arasında kıyasıya bir öz eleştiri mekanizmasını çalıştırıp bu imajı düzeltme yolunda medyaya sorumluluğunu hatırlatmalı...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT